Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Kees,
Waarom doe je niet wat volgens mij Hoven doet of michel kan ook.
Die solderen er een stukje printplaat eronder is dat geen optie aangezien het niet in het zicht lig, dan kan het ook niet knikken.
Gr bjorn
Waarom doe je niet wat volgens mij Hoven doet of michel kan ook.
Die solderen er een stukje printplaat eronder is dat geen optie aangezien het niet in het zicht lig, dan kan het ook niet knikken.
Gr bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Mmm ja dat zou ook nog kunnen is wel een mooie oplossing voor een blokscheiding ook.
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Hoihoi,
Ik pas de printplaat methode van Michiel toe. Niet alleen in bogen, ook als blok en sectie scheiding. Door de railstaven eerst op de printplaat te solderen en daarna pas door te slijpen, is het geheel steviger.
Groetjes
Hoontje
Ik pas de printplaat methode van Michiel toe. Niet alleen in bogen, ook als blok en sectie scheiding. Door de railstaven eerst op de printplaat te solderen en daarna pas door te slijpen, is het geheel steviger.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Kees, mijn oplossing voor alles wat niet zichtbaar is, schroefjes er in en de buitenkanten aan de schroefjes vast solderen.
hier zie je ook gelijk hoeveel ruimte ik hou voor het verspringen, het is maar net 20 mm.
Hou in gedachte dit is een onzichtbaar gedeelte, voor de zichtbare gedeeltes hoef je minder moeilijk te doen ervan uitgaande dat je geen scherpe bochten heb.
hier zie je ook gelijk hoeveel ruimte ik hou voor het verspringen, het is maar net 20 mm.
Hou in gedachte dit is een onzichtbaar gedeelte, voor de zichtbare gedeeltes hoef je minder moeilijk te doen ervan uitgaande dat je geen scherpe bochten heb.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Wat Maurits doet met de schroefjes aan de zijkant heb ik ook gedaan, maar de methode met een stukje printplaat eronder vind ik degelijker en minder bewerkelijk. En met wat geduld en TLC is het best mooi weg te werken als het in het zicht zit.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Lol, TLC zegt me ook niks, wel een mooie vertaling Jeroen
Ik heb in een kleine radius bocht die niet in het zicht komt ook eerst de peco 55 flex aan elkaar gesoldeerd en daarna de bocht gebogen.
Op de plekken waar een onderbreking moet komen heb ik een stukje printplaat onder de sporen gesoldeerd en daarna de spoorstaaf pas doorgeslepen. Let op, in een bocht pas na het buigen en dus in de definitieve vorm de printplaat eraan vast solderen anders kan je niet meer buigen.
Dat werkt echt subliem.
Overgangen op de modules gaan ook met printplaat. Overigens wel iets minder mooi maar dat geeft wat meer houvast als ik die weer vastlijm op ondergrond van foam van woodland scenic.
Ik heb in een kleine radius bocht die niet in het zicht komt ook eerst de peco 55 flex aan elkaar gesoldeerd en daarna de bocht gebogen.
Op de plekken waar een onderbreking moet komen heb ik een stukje printplaat onder de sporen gesoldeerd en daarna de spoorstaaf pas doorgeslepen. Let op, in een bocht pas na het buigen en dus in de definitieve vorm de printplaat eraan vast solderen anders kan je niet meer buigen.
Dat werkt echt subliem.
Overgangen op de modules gaan ook met printplaat. Overigens wel iets minder mooi maar dat geeft wat meer houvast als ik die weer vastlijm op ondergrond van foam van woodland scenic.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Tender Love and Care
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Ik ga binnenkort even een proefstukje maken met een stukje printplaat.
Maar de methode zoals deze meneer toepast: https://www.youtube.com/watch?v=MyucN1tV0zY (vanaf ca. 1:15) doen jullie niet?
Maar de methode zoals deze meneer toepast: https://www.youtube.com/watch?v=MyucN1tV0zY (vanaf ca. 1:15) doen jullie niet?
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Kees,
De code 55 zit zo strak in de dwarsliggermat geklemd dat het mij nog nooit is gelukt daar een railstaaf over meer dan een paar mm in- of uit te schuiven. Maar misschien is het een ander wel gelukt?
Ben
De code 55 zit zo strak in de dwarsliggermat geklemd dat het mij nog nooit is gelukt daar een railstaaf over meer dan een paar mm in- of uit te schuiven. Maar misschien is het een ander wel gelukt?
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Ja hoor, tot wel 25cm schuif ik een rail op in code 55. Vandaar dat bij mij de methode van verspringende railassen tot op heden prima werkt.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Ron,
Kun je eens een fotootje of - nog mooier: een filmpje - plaatsen hoe dat er dan uitziet, want mij is het zonder schade aan de dwarsliggers nooit gelukt.
Ben
Kun je eens een fotootje of - nog mooier: een filmpje - plaatsen hoe dat er dan uitziet, want mij is het zonder schade aan de dwarsliggers nooit gelukt.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Ik zou dat ook graag eens willen zien hoe dat in zijn werk gaat.
Je soldeert daarna de rails aan elkaar, ik neem aan zonder raillas?
Je soldeert daarna de rails aan elkaar, ik neem aan zonder raillas?
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Zal van het weekend ff de zolder opgaan.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Wat ik doe(met H0) een stukje printplaat eronder solderen .
Je krijgt dan een heel kort recht stukje,of je moethet eronder solderen in de boog
voorheen gebruikte ik koperen spijkertjes om de rail daarop vast te solderen
Je krijgt dan een heel kort recht stukje,of je moethet eronder solderen in de boog
voorheen gebruikte ik koperen spijkertjes om de rail daarop vast te solderen
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: Peco flexrail code 55 verlengen in bochten
Ik maak de eerste rail op maat Daarna fixeren met die railklemmen. Dan beide uiteinden inkorten en even lang maken. Nieuwe rail voorbuigen en ook inkorten. Daarna aan elkaar zetten en de raillasen vast solderen. Vervolgens 2de rail vastzetten etc.
Ik doe express de raillassen op gelijke hoogte. Waar je deze vastsoldeerd krijg je een klein stukje rechte rail i.p.v. bocht. Als je ze niet gelijk zou doen kun je een afwijking in de railafstand krijgen doordat bv de binnenrail in een boog licht en de buitenrail recht is. De afstand wordt dan kleiner. Als je ze op gelijke hoogte doet heb je dat probleem niet.
Voor de stevigheid hoeft het ook niet want ter hoogte van de raillas is het het sterkste.
Ik doe express de raillassen op gelijke hoogte. Waar je deze vastsoldeerd krijg je een klein stukje rechte rail i.p.v. bocht. Als je ze niet gelijk zou doen kun je een afwijking in de railafstand krijgen doordat bv de binnenrail in een boog licht en de buitenrail recht is. De afstand wordt dan kleiner. Als je ze op gelijke hoogte doet heb je dat probleem niet.
Voor de stevigheid hoeft het ook niet want ter hoogte van de raillas is het het sterkste.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes