Allen bedankt vooer de suggesties, ben voorlopig al blij met een geoede benadering bij deze lok.
Mvg,
Rob Landgraaff
NS 2600
Re: NS 2600
Weet iemand de maten van een Graham Farish Claas 37 0 tot 4? Die draaistellen lijken nl wel heel erg op die van de 2600. Zouden als de maten bruikbaar zijn heel goed als donorloc kunnen dienen. De laatste versies van Graham Farish zijn zelfs DCC voorbereid.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: NS 2600
He WilcoWilcoV schreef:Weet iemand de maten van een Graham Farish Claas 37 0 tot 4? Die draaistellen lijken nl wel heel erg op die van de 2600. Zouden als de maten bruikbaar zijn heel goed als donorloc kunnen dienen. De laatste versies van Graham Farish zijn zelfs DCC voorbereid.
Allereerst er is verschil tussen de nieuwe en de oude GF.
De oude heb ik hier gebruikt voor de NS 1500 waar ik ook nog bijpassende draaistellen bij heb gekregen.
Zal proberen er een paar foto's van te maken dan kunnen de puristen zich er eens over buigen.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: NS 2600
Het gaat sowieso om de nieuwe versies van de 0 tot en met 4 serie. Die zijn nl DCC voorbereid.
Het gaat dan om de GF nummers No 371-166 (niet meer in productie), 371-167 (niet meer in productie), 371-170 (in productie/handel), 371-171 (gepland aug/sept).
De draaistellen van deze locs hebben dezelfde basis opbouw als die van de 2600, alleen zal er iets aan de verenpakketten gesleuteld moeten worden en moeten er zandstrooikasten op. Ze zijn zeker geen 100% hetzelfde maar komen van alle zesassige modellocs die ik heb bekeken het dichtste bij de draaistellen van de 2600. Weet alleen niets van de maten van de draaistellen, asafstanden en maten van de modellen om te kunnen bepalen of alleen de draaistellen of zelfs de hele loc als donor zou kunnen fungeren. Ook weet ik niets van het chassis om in te schatten of deze eventueel aangepast kan worden als de maten niet geheel overeenkomen. Als de lengte goed is, heb ik goede hoop vanwege het verschil tussen cabineopbouw van beide locs.
Zie hieronder het vergelijk van de draaistellen van de 2600 loc en de bedoelde Graham Farish locs.
Het gaat dan om de GF nummers No 371-166 (niet meer in productie), 371-167 (niet meer in productie), 371-170 (in productie/handel), 371-171 (gepland aug/sept).
De draaistellen van deze locs hebben dezelfde basis opbouw als die van de 2600, alleen zal er iets aan de verenpakketten gesleuteld moeten worden en moeten er zandstrooikasten op. Ze zijn zeker geen 100% hetzelfde maar komen van alle zesassige modellocs die ik heb bekeken het dichtste bij de draaistellen van de 2600. Weet alleen niets van de maten van de draaistellen, asafstanden en maten van de modellen om te kunnen bepalen of alleen de draaistellen of zelfs de hele loc als donor zou kunnen fungeren. Ook weet ik niets van het chassis om in te schatten of deze eventueel aangepast kan worden als de maten niet geheel overeenkomen. Als de lengte goed is, heb ik goede hoop vanwege het verschil tussen cabineopbouw van beide locs.
Zie hieronder het vergelijk van de draaistellen van de 2600 loc en de bedoelde Graham Farish locs.
- Bijlagen
-
- NS 2600
- Clipboard04.jpg (31.84 KiB) 4908 keer bekeken
-
- Graham Farish
- Clipboard03.jpg (61.65 KiB) 4908 keer bekeken
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: NS 2600
Ik heb ondertussen wel een adres gevonden waar ik de scheenplaten/draaistelzijkanten van de Graham Farish als 1 geheel zonder de motordraaistellen los kan bestellen. Dus als de maten te gebruiken zijn voor een andere donorloc, dan kunnen ze in ieder geval overgezet worden.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: NS 2600
Heb een plaatje gevonden met een meetlint er bij en alles is volgens mij afhankelijk van de aanpasbaarheid van de GF Class 37.
Volgens mij is de GF Class 37 ruim 12 cm lang en de kap van de 2600 is 11,6 cm
Ik denk dat het vooral de vraag is of de scheenplaten bruikbaar zijn op een andere donorloc.
Volgens mij is de GF Class 37 ruim 12 cm lang en de kap van de 2600 is 11,6 cm
Ik denk dat het vooral de vraag is of de scheenplaten bruikbaar zijn op een andere donorloc.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: NS 2600
Hallo Allen,
Heb advies van mijn naamgenoot gevolgd en een 2e hands versie van de Brawa baureihe 229 v.d. D.R. aangeschaft. Voor mij voldoet deze prima hij past goed, staat goed op de wielstellen (astand bak, Bogies) die ene druk tank aan een van de zijden zal nik nog wel een keer vervangen voor beplating. Ben tot nu toe erg tevreden, een harmonisch lok beeld. Dank je Rob.
Groeten
Rob Landgraaff
Heb advies van mijn naamgenoot gevolgd en een 2e hands versie van de Brawa baureihe 229 v.d. D.R. aangeschaft. Voor mij voldoet deze prima hij past goed, staat goed op de wielstellen (astand bak, Bogies) die ene druk tank aan een van de zijden zal nik nog wel een keer vervangen voor beplating. Ben tot nu toe erg tevreden, een harmonisch lok beeld. Dank je Rob.
Groeten
Rob Landgraaff