Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Had in mijn baan ontwerp een schaduwstation met twee sporen.Aan beide kanten dus een twee weg wissel.
Maar nu heb ik ruimte voor drie sporen.
Nu heb ik dat getekend met 2 weg wissels.Dan krijg je aan beide kanten dus 2 tweeweg wissels.
Dus in totaal op die lengte 4 wissels.Daardoor wordt wel de lengte van het schaduwstation korter.
Nu zit ik dus te twijfelen over 2x een driewegwissel te plaatsen.
Hierdoor blijft totale lengte van het station spoor groter dan bij 2x 2 wegwissels.
Maar mij ervaring met driewegwissels van fleischmann is heel slecht.
Daarom had ik me voor genomen om nooit meer drieweg wissels te gebruiken.
Maar me ervaring met 2 weg wissels van Peco is zo goed.
Nooit meer stoppende treinen op wissels.Schakelen perfect met servo decoders van Rosoft.
Maar geld dit dus ook voor driewegwissels SL-E399F van Peco.
Werken die ook zo goed als 2 weg wissels?
mvg Ronald
Maar nu heb ik ruimte voor drie sporen.
Nu heb ik dat getekend met 2 weg wissels.Dan krijg je aan beide kanten dus 2 tweeweg wissels.
Dus in totaal op die lengte 4 wissels.Daardoor wordt wel de lengte van het schaduwstation korter.
Nu zit ik dus te twijfelen over 2x een driewegwissel te plaatsen.
Hierdoor blijft totale lengte van het station spoor groter dan bij 2x 2 wegwissels.
Maar mij ervaring met driewegwissels van fleischmann is heel slecht.
Daarom had ik me voor genomen om nooit meer drieweg wissels te gebruiken.
Maar me ervaring met 2 weg wissels van Peco is zo goed.
Nooit meer stoppende treinen op wissels.Schakelen perfect met servo decoders van Rosoft.
Maar geld dit dus ook voor driewegwissels SL-E399F van Peco.
Werken die ook zo goed als 2 weg wissels?
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Ja en nee... deze wissels hebben geisoleerde puntstukken die actief gevoed moeten worden via je wisselaansturing/relais etc. Echter de bijbehorende tong is niet verbonden met het puntstuk en dus weer afhankelijk van het mechanisch contact tegen de rail, iets wat na verloop van tijd problemen kan geven. Nu kun je die tong aan het puntstuk doorverbinden met een draadje of letterlijk de rails solderen, dan is dat ook opgelost. Dan rijd alles perfect over de wissel.
Waar je wel erg op moet letten met ALLE peco wissels is dat de doorverbindingen onderop de wissel niet loslaten. Ik heb er 1 zo van peco thuisgekregen waarbij de doorverbinding op 1 van de 'eilandjes' al los was, en dan krijgt een gedeelte van de wissel dus geen spanning via de actieve voeding. Ze raken ook snel los, dus goed testen vantevoren...
Waar je wel erg op moet letten met ALLE peco wissels is dat de doorverbindingen onderop de wissel niet loslaten. Ik heb er 1 zo van peco thuisgekregen waarbij de doorverbinding op 1 van de 'eilandjes' al los was, en dan krijgt een gedeelte van de wissel dus geen spanning via de actieve voeding. Ze raken ook snel los, dus goed testen vantevoren...
Laatst gewijzigd door nspoorkees op 30 aug 2017 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
en wat ik gehoord heb is dat ze wat fragieler zijn als de gewone wissels, dus zorg dat ze netjes vlak liggen en niks onder (mechanische!) spanning staat bij het aanleggen.
Verder sluit ik me kees zn woorden aan. Al moet je daar niet van afschrikken, tis 1 draadje extra solderen voor dat 1 stukje rail in de wissel. En daar staat hier op t forum ook al een stukje over.
Verder sluit ik me kees zn woorden aan. Al moet je daar niet van afschrikken, tis 1 draadje extra solderen voor dat 1 stukje rail in de wissel. En daar staat hier op t forum ook al een stukje over.
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Ja, en omdat er een setje tongen tussen tongen ligt, zijn de afstanden wat kort, ook de slag die de binnenste tong maakt is wat kleiner, maar het is verder allemaal geen probleem als het eenmaal werkt. Ik vind de treinen er mooier overheen rijden dan over de peco engelse wissels. Daar hobbelt alles toch wel wat meer.
Vlak leggen is wel een goede, maar daar hebben eigenlijk alle peco wissels wel wat last van, ze staan allemaal relatief wat bol. Kwestie van strategisch een spijkertje hier en daar, en met een metalen rei oid goed kijken of alles netjes vlak ligt.
Vlak leggen is wel een goede, maar daar hebben eigenlijk alle peco wissels wel wat last van, ze staan allemaal relatief wat bol. Kwestie van strategisch een spijkertje hier en daar, en met een metalen rei oid goed kijken of alles netjes vlak ligt.
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Dus als ik het goed begrijp kan ik ze zorgeloos gaa gebruiken.
Nu nog even op zoek naar de aan sluit schema en welke ik precies moet door verbinden
mvg ronald
Nu nog even op zoek naar de aan sluit schema en welke ik precies moet door verbinden
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
nspoorkees schreef:Ja en nee... deze wissels hebben geisoleerde puntstukken die actief gevoed moeten worden via je wisselaansturing/relais etc. Echter de bijbehorende tong is niet verbonden met het puntstuk en dus weer afhankelijk van het mechanisch contact tegen de rail, iets wat na verloop van tijd problemen kan geven. Nu kun je die tong aan het puntstuk doorverbinden met een draadje of letterlijk de rails solderen, dan is dat ook opgelost. Dan rijd alles perfect over de wissel.
Waar je wel erg op moet letten met ALLE peco wissels is dat de doorverbindingen onderop de wissel niet loslaten. Ik heb er 1 zo van peco thuisgekregen waarbij de doorverbinding op 1 van de 'eilandjes' al los was, en dan krijgt een gedeelte van de wissel dus geen spanning via de actieve voeding. Ze raken ook snel los, dus goed testen vantevoren...
Heb jij toevallig ook foto's hoe je dat gedaan hebt?
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Ronald, ik heb ze ook in gebruik. Gewoon met de originele Peco wisselaandrijving. Als je zorgt dat ze goed vlak liggen zijn het prima wissels.
Succes.
Groeten,
Walter
Succes.
Groeten,
Walter
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Zoek een handleiding voor het aansluiten van deze drieweg wissel.
Kwam alleen deze tegen: http://www.peco-uk.com/imageselector/Fi ... k%20A4.pdf
Maar daar heb ik niks aan.
Moet de wissel aan sluiten op een servodecoder van rosoft.
Heeft iemand een handleiding liggen?
mvg ronald
Kwam alleen deze tegen: http://www.peco-uk.com/imageselector/Fi ... k%20A4.pdf
Maar daar heb ik niks aan.
Moet de wissel aan sluiten op een servodecoder van rosoft.
Heeft iemand een handleiding liggen?
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Die pdf geeft o.a. aan welk puntstuk je met welke motor/servo moet bedienen. Daar heb je dus wel degelijk wat aan.
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Maar zie op het schema geen isolatie lassen.
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Je moet, zoals bij alle peco electrofrogs, altijd de puntstukken isoleren.
Dat heeft verder niets te maken met welke aandrijving je gaat gebruiken.
Dat heeft verder niets te maken met welke aandrijving je gaat gebruiken.
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=9182
Zie het bericht van Marco... Het licht blauwe stuk rail moet je met het donkerblauwe stuk rail verbinden..
Zie het bericht van Marco... Het licht blauwe stuk rail moet je met het donkerblauwe stuk rail verbinden..
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Klopt als een bus Hier werkt hij ook prima!
Info voor de handrijders zonder bezetmelders of computerbesturing:
Het scheiden van de hartstukken is NIET nodig als je na de wissel drie opstelsporen hebt welke je ongedetecteerd voed vanuit de wissel. Dan zitten er dus geen draden aan de drie opstelsporen. Het maakt namelijk dan niet uit of een opstelspoor is kortgesloten vanuit de wissel want die voedt hem dan gewoon niet. Ga je bezetmelding plaatsen na de wissel of daar de stroomtoevoer aanbrengen dan MOET je de hartstukken isoleren op de overgang naar het opstelspoor.
Info voor de handrijders zonder bezetmelders of computerbesturing:
Het scheiden van de hartstukken is NIET nodig als je na de wissel drie opstelsporen hebt welke je ongedetecteerd voed vanuit de wissel. Dan zitten er dus geen draden aan de drie opstelsporen. Het maakt namelijk dan niet uit of een opstelspoor is kortgesloten vanuit de wissel want die voedt hem dan gewoon niet. Ga je bezetmelding plaatsen na de wissel of daar de stroomtoevoer aanbrengen dan MOET je de hartstukken isoleren op de overgang naar het opstelspoor.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Hoewel je gelijk hebt martin, ik kan dat laatste echt niet aanraden bij digitaal gebruik.. je zorgt er dan namelijk voor dat na de wissel beide staven gelijke polariteit hebben.
Hierdoor kan ook geen enkele trein die op het spoor staat nog werken.
Ik zou dus ten alle tijde gewoon isoleren en de rails na de voeding apart van voeding voorzien. (zelfs bij analoog!)
Hierdoor kan ook geen enkele trein die op het spoor staat nog werken.
Ik zou dus ten alle tijde gewoon isoleren en de rails na de voeding apart van voeding voorzien. (zelfs bij analoog!)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F
Daar heb je absoluut gelijk in.
Groetjes
Groetjes
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum