Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Vraag maar raak!
Plaats reactie

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Bericht door nspoorkees »

Je moet, zoals bij alle peco electrofrogs, altijd de puntstukken isoleren.
Dat heeft verder niets te maken met welke aandrijving je gaat gebruiken.



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Bericht door FidOo »

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=9182


Zie het bericht van Marco... Het licht blauwe stuk rail moet je met het donkerblauwe stuk rail verbinden..


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Bericht door martindomburg »

Klopt als een bus :) Hier werkt hij ook prima!

Info voor de handrijders zonder bezetmelders of computerbesturing:
Het scheiden van de hartstukken is NIET nodig als je na de wissel drie opstelsporen hebt welke je ongedetecteerd voed vanuit de wissel. Dan zitten er dus geen draden aan de drie opstelsporen. Het maakt namelijk dan niet uit of een opstelspoor is kortgesloten vanuit de wissel want die voedt hem dan gewoon niet. Ga je bezetmelding plaatsen na de wissel of daar de stroomtoevoer aanbrengen dan MOET je de hartstukken isoleren op de overgang naar het opstelspoor.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Bericht door FidOo »

Hoewel je gelijk hebt martin, ik kan dat laatste echt niet aanraden bij digitaal gebruik.. je zorgt er dan namelijk voor dat na de wissel beide staven gelijke polariteit hebben.
Hierdoor kan ook geen enkele trein die op het spoor staat nog werken.

Ik zou dus ten alle tijde gewoon isoleren en de rails na de voeding apart van voeding voorzien. (zelfs bij analoog!)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Ervaringen Peco drieweg wissel SL-E399F

Bericht door martindomburg »

Daar heb je absoluut gelijk in.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie