Piko BR 82 - decoder inbouwen

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2340
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door H@Ns »

Heren,

Zojuist contact gehad met Piko hierover.

Nadat de 2 schroefjes zijn verwijderd, dient de leiding aan de linkerzijde aan de voorzijde uit de kap te wordnen gehaald.
Anders blijft de kap hierin haken in de behuizing.
Dit schijnt ook zo in de handleiding te staan .....

ps. als iets niet lukt, kun je altijd nog de handleiding lezen :o

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Onderwerp starter
bvandewetering
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:37
Locatie: Venlo

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door bvandewetering »

Hallo Hans,

Zoals ik al eerder aangaf:
Dat klopt, maar deze leiding staat aangegeven op een tekening van het binnenwerk. De kap is dan al verwijderd. Zie: http://www.piko-shop.de/is.php?id=18069.
Ik heb dus de handleiding echt wel gelezen en volledig ingezoomd op het scherm van m'n PC gehad. :)

Ik kan alleen maar vaststellen dat de handleiding nogal onduidelijk is. De voorkant van de kast zit aan de onderkant aan beide kanten vastgeklemd met twee "haakjes" die je met de nagels iets uit elkaar moet trekken. Het al of niet verwijderen van een leiding op het binnenwerk heeft hier niets mee te maken.

Met groet,

Ben



Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door Detlev »

Nou, de 1 staat er niet voor niets... Als ik die handleiding bekijk is het eerste wat ik doe de leiding loshalen. Je begint toch niet bij stap 2?


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door Ronald2016 »

1 - leiding los maken
2 - schroefjes los maken
3 - van achter bij de cabine vast pakken en als een slagboom optillen en van voren zou deze scharnieren en dan zou je hem op een gegeven moment eruit kunnen halen.

Zo lees ik de handleiding. En ik zie nergens dat je met je nagels aan de voorkant moet prutsen.
Maar ik heb de loc zelf niet, dus kan er niet in de praktijk over mee praten.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
bvandewetering
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:37
Locatie: Venlo

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door bvandewetering »

Hallo,

Natuurlijk, de 1 staat er niets voor niets, en als ik tot 3 tel begin ik altijd bij 1. Echter, de uitvergrote tekening in de cirkel verwijst met een dikke pijl toch echt en zonder enige twijfel naar het binnenwerk. Ik heb onder een loep en met een kleine priem geprobeerd leidingen op de kap los te peuteren maar dat lukte niet.

Verder heb ik met redelijke kracht geprobeerd de kap van achter omhoog te scharnieren. Hij kwam echter pas los toen ik met de nagels de voorkanten iets uit elkaar trok. Leidingen, welke dan ook, heb ik niet losgehaald.

Met groet,

Ben



Onderwerp starter
bvandewetering
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:37
Locatie: Venlo

Re: Piko BR 82 - decoder inbouwen

Bericht door bvandewetering »

Hallo.

Het heeft even geduurd, maar vandaag heb ik het volgende bericht van PIKO ontvangen op mijn vraag.

Mijn vraag was:
"Nach entferner der 2 Schrauben (nr 2 in die Bedienungsanleitung) kann ich die Rückseite des Gehäuses etwa 0,5 cm hochklappen (nr (3) in die Zeichnung) , aber dann klemmt es an die Vorderseite. Ich weiss nicht wieviel Kraft ich nutzen muss um die Kappe komplett zu entfernen."
Het antwoord van PIKO was als volgt:
"Das Gehäuse ist nicht weiter befestigt. Es kann deshalb nur etwas auseinander gespreizt werden und dann sollte es abnehmbar sein."
Kort gezegd om de kap te verwijderen moet hij iets uit elkaar getrokken worden. Van het verwijderen van een leiding is geen sprake.

Met groet,

Ben


Plaats reactie