Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes ?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Patrick1
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 nov 2016 14:47

Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes ?

Bericht door Patrick1 »

Fleishmann Picolo engelse wissel: gemarkeerde pijltjes???

In de handleiding heeft men het over die gemarkeerde pijltjes op die wissels, en indien men 2 engelse wissels na elkaar zet, deze met die pijltjes in dezelfde richting moeten wijzen.
alleen zie ik die pijltjes niet(op een wissel HO zie ik ze wel)

quid, en is dit zo belangrijk bij Fleishmann picolo?



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes

Bericht door piksov »

Alleen belangrijk als je de denkende funcitie wilt gebruiken



Onderwerp starter
Patrick1
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 nov 2016 14:47

Re: Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes

Bericht door Patrick1 »

Ja, zal wel de denkende wissel worden, gezien in een doorrijstation met rangeergedeelte. Ik heb echter 1 engelse wissel met pijltjes er op en 2 andere zonder deze pijltjes.Is dit een probleem?



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes

Bericht door piksov »

Hoi,

die engelse wissels zonder pijl zijn dan waarschijnlijk de oudere versies van de engelse wissel, fysiek zien die er ook anders uit.

Die oude versies hebben geen denkende functie, dwz dat de sporen altijd met elkaar verbonden zijn.

Bij de versie met pijltjes zijn de kruisende sporen alleen met elkaar verbonden als de wissel op afbuigend staat.

Of dit uberhaupt een probleem is kan ik niet voor je inschatten, je hebt nog niets verteld over hoe je het verder wilt aansluiten of wilt gebruiken.

Guus


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleishmann Picolo: Engelse wissel: gemarkeerde pijltjes

Bericht door spoor65 »

Patrick,

Alles in de diverse topics van jou even gelezen. maar denk toch echt dat je er goed aan doet je even te verdiepen in het plaatsen van foto`s op het forum. foto`s kun je gewoon op je pc verkleinen door met de rechter muisknop op de betreffende afbeelding te klikken en kiezen voor bewerken. dan kun je het formaat aanpassen.

vraag mij overigens af hoe je zonder keerlusmodule jouw, elders beschreven schaduwstation, welke in een lus ligt volgens jouw omschrijving, wilt voorkomen dat je kortsluiting krijgt. denkende wissels zetten alleen stukken stroomloos, maar draaien niet de polariteit op de railstaven om.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie