Lufthansa trein

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Lufthansa trein

Bericht door Debvd »

Hoi...

Toevallig liep gisteren mijn lufthansa trein per ongeluk het kopspoor op (vergeten uit te sluiten) maar toen kwam bij mij de vraag op.... Liepen deze loc's om of werd er een andere trein aangekoppeld aan de andere kant?

Ben er nieuwsgierig naar.

gr. Bjorn


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Lufthansa trein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De loc moest omlopen, er heeft steeds maar 1 loc de lufthansa huisstijl gehad, een Br103 en een Br111, welke wanneer die huisstijl heeft gehad weet ik zo niet, maar niet tegelijk.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Lufthansa trein

Bericht door Robert_N-Nm »

De br111 van Mei 1990 - Oktober 1991 en de BR103 vanaf Mei 1991 tot Mei 1993, daarna was het over en uit voor de Lufthansa treinen en zijn ze vervangen voor 1ste klasse zitplaatsen in de reguliere ICE's op hetzelfde traject. De BR 111 volgde het oude traject terwijl de 103 over de neubaustrecke reed.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Lufthansa trein

Bericht door Debvd »

Dank u heren,

Helemaal helder....dus in een korte periode reden ze allebei als ik het goed lees :-)

Dus kan ie naar het kopstation afkoppelen en de ander haalt hem op :-) en de andere keer omlopen :-)

Top! :D :D :D

Gr. Bjorn


Plaats reactie