12627 Trix (Vedes?)

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Gents,

Ik zoek de specs van Trix Diesel Lok's V36 met catalogus nummer 12627. (dus deze; http://www.spur-n-modellbahn.de/mgdetail.php?nr=15823), maar krijg niks naar voren....Iemand wellicht een tip?

Thanks!



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door Sandopie »

Misschien staat hier wat tussen:

http://www.spur-n-datenbank.de/


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door Henk van de Weerdt »

Halllo ???
MadSeven schreef:Ik zoek de specs van Trix Diesel Lok's V36 met catalogus nummer 12627. (dus deze; http://www.spur-n-modellbahn.de/mgdetail.php?nr=15823), maar krijg niks naar voren....Iemand wellicht een tip?
Misschien heb je hier iets aan, niet exact het juiste typenummer, maar wel een V36.
http://www.nsesoftware.nl/vdweerdt_nl/m ... 12535.html


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

stoombr38
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 jun 2017 13:05

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door stoombr38 »

Zie foto misschien heb je daar wat aan.
Ik heb ook onderdelen liggen,laat maar weten wat je zoekt.
Graag via pb.

Grt. Jo
Bijlagen
minitrix 2.jpg
minitrix 2.jpg (47.91 KiB) 4662 keer bekeken
minitrix 3.jpg
minitrix 3.jpg (57.36 KiB) 4662 keer bekeken
minitrix.jpg
minitrix.jpg (63.92 KiB) 4662 keer bekeken



Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Ik probeer te achterhalen welke decoder erin zit, maar kan massa's "bijna dezelfde" vinden, maar geen enkele match :-(
Dat "vedes" schijnt 1 of andere indicatie te zijn voor een speciale release, maar zegt mij verder niet heel veel.
Ik vind o.a.
- MT 12625 Diesellok der DB V36 mit digitaler Schnittstelle
- MT 12632 Diesellok der DB V36 mit digitaler Schnittstelle
- MT 12634 Diesellok der DB BR V 36 mit digitaler Schnittstelle

Ik vermoed dat er een "oude" trix decoder in zit, maar probeer er achter te komen zonder hem uit elkaar te halen.....



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door FidOo »

Uitlezen van cv8 geeft je uitsluitsel over het merk. Het type valt helaas niet te achterhalen dus open maken is de enige remedie. Zeker als het een lok is zoals deze die niet fabriek af digitaal is.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

FidOo schreef:Uitlezen van cv8 geeft je uitsluitsel over het merk. Het type valt helaas niet te achterhalen dus open maken is de enige remedie. Zeker als het een lok is zoals deze die niet fabriek af digitaal is.
Bij DCC alleen..toch? En dan zou cv7 toch de versie moeten zijn?
Op het doosje staat aan de onderkant "Vedes", en het zijn er inderdaad twee in 1 verpakking. Ik kan er niet veel over vinden, behalve dat zoiets bestaat; https://www.mc-vedes.de/exklusivmodelle/

De verkoper wist alleen te melden dat het een "Standaard Trix Decoder" zou zijn. Voor zover ik het begrijp, kan dat met en zonder ondersteuning voor DCC zijn; toch? Omdat ik geen info over dit catalogusnummer kan vinden, ga ik uit van bouwjaar 1997 (zie ook http://ralfvolmer.bplaced.net/modellbah ... rix-db.htm); dus er zat een interface in, maar geen decoder af-fabriek....Kan dus alles in zitten; Trix of elke willekeurige andere decoder met elk willekeurig protocol...

Als ik hem op het programmeer-spoor zet en ik probeer hem uit te lezen; wat gebeurt er in geval "met" en wat in geval "zonder"?

Ik wil er echt niet aan gaan prutsen; er breekt bij altijd wel iets af :roll: ...

Dank voor alle input; het helpt, al is het stap voor stap :D



Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

p.s.; 12625 schijnt in de buurt te komen, maar gelukkig was mijn setje compleet :-)



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door FidOo »

Op het programmeerspoor kan er niks fout gaan. Zelfs niet met een analoge lok (er van uitgaande dat je het niet 100x probeert)

Cv7 is de firmware voor de decoder. Helaas zegt dat net zo veel als zeggen dat je een Opel 2 Liter hebt.

Dus helaas voor jouw, er achter komen welk merk kun je met cv8. Cv7 verteld welke software versie op de decoder staat maar niet welke type decoder. Dus open maken blijft dan de enige remedie. Dus blijkt het uitlezen niet te werken dan is er kans daar er een pure selectrix decoder in zit of helemaal geen (de verkoper zal niet de eerste zijn die een dummy stekker voor decoder aanziet of niet begrijpen dat digitaal voorbereid niet hetzelfde is als digitaal)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Hi Joost,

Ok, op het prog spoor zegtie alleen ff BzzZZzz, en dat is het. Ik ga niet verder experimenteren, dus hij zal wel richting.....de lokdecoderinbouwersophetforum gaan :-D

Dank voor jullie hulp!



Supercitroen
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2011 17:40

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door Supercitroen »

Bzzzzz en verder niets duidt naar mijn idee op een analoge loc. De "standaard minitrix-decoder" is dus waarschijnlijk de "standaard minitrix-dummystekker".

Overigens is het ombouwen van de V36 prima zelf te doen met een DH10C-decoder van Doehler&Haass. Daar heb je geen experts voor nodig. Alleen de handleiding en een kleine schroevendraaier.



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door FidOo »

Ik sluit me helemaal aan bij de citroen hierboven. Al zou een pure SX decoder ook nog kunnen, eitherway, openmaken blijft nu letterlijk de enige optie.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

ja maar ja maar :D :D
Ik weet gewoon zeker als ik die kap losklik er iets krak gaat zeggen...Die schroevendraaier heb ik wel, maar de bij stap 3 van de handleiding dacht ik al; dit kost meer kracht dan zou moeten..doe maar weer dicht...
Ok, morgen 1 poging....



Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Grande Poop.

De decoder lijkt mij een Viesmann DHL055. Kijk hier in het lokje en hier bij Viessss. Dat is alleen een optische bevestiging, maar verder kom ik niet....

Dus niet om te zetten naar DCC :-( Iemand 2 Selectrix decoders nodig?



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door FidOo »

Jupp. Zijn inderdaad viessmann decoders gebaseerd op die van doehler-haass (dhl050 geloof ik uit m'n hoofd)

Zo ver ik weet praten die alleeen selectrix. Daarnaast is zijn viessmann decoders gewoon vies man. (vaak goedkopere merk decoders die gebrandlabeld worden en van brakke firmware worden voorzien en voor de hoofdprijs verkocht worden.

Advies. Bestel bij je favoriete shop 2 dh05c decoders en klaar is kees. Nu die open is, is het er in steken ook geen probleem meer.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Ze zijn onderweg naar Ome Martin.
Knallende ruzie met de verkoper. Volgens hem betekent;

"Hallo,

es ist der normale Trix Decoder. "

een heeeele hoop dingen, maar het betekent NIET dat er een Trix Decoder in zit......lol wut?



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door Marksintpancras »

Tjonge zeg, :D wat een braadworst :!: :lol: tja alles wat selecties praat is dus een trix decoder volgens deze maffe duitser :twisted:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Yup, en dat is een GROTE verkoper (modellbahn-ankauf-verkauf-erftstadt). Ik ben blij dat je het met me eens bent, ik begon echt aan mezelf te twijfelen. Ik spreek een aardig woordje duits en had echt alles gegoogled wat ik maar kon, ik zag echt geen andere betekenis...



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door FidOo »

Tja ik vind zijn reactie niet echt netjes, maar de lok is wel digitaal. En de vergissing met een trix decoder is wel te begrijpen. Al met al is dit een risico van veilingen op die manier..

Ik ken de verkoper en hou niet van zijn summiere omschrijvingen. Daarnaast zijn z'n prijzen ook vaak aan de hoge kant


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: 12627 Trix (Vedes?)

Bericht door MadSeven »

Tja, de summiere omschrijving was precies waarom ik hem VOOR de transactie mailde met de vraag; wat voor decoder....?
Bij het antwoord "es ist der normale Trix Decoder." bestaat er volgens mij een redelijke of zelfs goede kans dat het ding dcc ondersteunt; of vergis ik mij hierin?

Om dan achteraf te beweren (en ja, dat meen ik); het lag aan het vertaal programma (huh??), "Wir sind hier in Deutschland und schreiben keinen Unsinn." (lol wut?), en "das heißt lediglich, dass der Decoder kein Decoder ist, der mit Trix nicht kompatibel ist" (hmmm?)

Ik vind het een typisch voorbeeld van "hogwash", een verkoper met meer dan 60.000 transacties zou mijns inziens beter moeten weten. Hoe dan ook; we hoeven er hier niet over verder te borduren, ze zijn naar DTS en de verkoper krijgt straks gewoon een case aan z'n broek voor misleidende info, end of story.

Tnx voor de hulp in ieder geval, zodra ze terug zijn komt er een fillumpjuh.


Plaats reactie