Spurt probleem koploper

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Spurt probleem koploper

Bericht door spoorfreak »

Ha Allen,

Mijn GTW spurt doet raar. Hij komt regelmatig aan in een blok waar hij gaat stoppen dan blijft de aangegeven snelheid 5 decoderstappen echter de Ttrein staat dan al stil. Dit komt niet door contact problemen.

Weet iemand wat hier gebeurd?

Groet,



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door Marksintpancras »

Tja, zoals ik het lees blijft koploper de rem snelheid geven aan de GTW. Echter trein staat al stil.
Dus de GTW komt niet aan in de stopsectie. Dus de minimale decoder stap kan te lassg ingesteld zijn of foute koploper.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door spoorfreak »

Mark,

Wat je zegt kan zeker kloppen. Hij komt dan inderdaad niet aan in de stopsectie, Als ik de trein met de hand verder duw tot de stopsectie neemt koploper het weer over.

Ik zal is spelen met de minimale decoderstappen?


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door Rob Fongers »

Ik denk zomaar dat CV2 te laag staat waardoor de trein niet genoeg kracht heeft om nog te kunnen rijden en hier zelfs in stap 5. Op zich wel een vreemd verhaal daar de decoders meestal moeten worden fijn geregeld wat resulteert in lagere snelheden als af fabriek

Gevoegelijk ook ervan uitgaand dat er geen mechanische problemen zijn welke in stap 6 nog net kunnen worden overwonnen. Kijk eens of de decoder warm wordt.

En wat voor decoder zit er in, is ook wel aardig voor een inventarisatie


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door spoorfreak »

Ha Rob,

Er zit een Uhlenbruck decoder in De GTW rijd perfect zonder storingen. Hij stopt wel wat abrupt. Misschien heeft dit er wat mee te maken. Andere locs met bijv. D&H decoders stoppen zeer rustig,

Groet,


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door Rob Fongers »

Daniël,

Ik zou toch maar eens een beetje met CV 2 gaan spelen. Want is stap 1 moet die toch minimaal kunnen kruipen. en dat bepaal je met CV 2.

Ik zou voor de zekerheid de decoder resetten door CV 8 op 8 te zetten en dan te kijken wat er gebeurd. Daarna met CV 2 je mininmale snelheid op stap 1 in stellen.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door Willempie »

Uhlenbrock decoder reset je via CV59, via CV8 zal het niet werken.

@Daniël, en als de loc te vroeg stil staat brand de verlichting dan nog wel, is het niet een contact probleem, als je hem een zetje geeft rijdt hij dan verder?
Ook zal ik de trein eerst eens ijken, en goed inregelen zodat hij goed reageert op zijn minimale rijstap instellingen en maximale rijstap instelling binnen de decoder CV instellingen via CV2,CV5,CV6. Ook de afremvertraging en optrekvertraging CV4 en CV3 spelen een rol.

En dan m.b.v. Koploper de decoder/trein ijken vanaf Max rijstap (28) naar Min rijstap (1)

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door spoorfreak »

Bedankt voor de tips. Ik ga hiermee aan de gang.

Heb overigens geen contact problemen.

Groet,


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door spoorfreak »

Heb de eerste 3 decoder stappen geijkt. CV 2 op 1 gezet.

Loopt nu wel door. Alleen bij decoderstap 1 staat hij stil. Bij 2 gaat de motor pas lopen?


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Spurt probleem koploper

Bericht door BenQ »

Daniel,
Dan moet je CV2 net zolang verhogen totdat de loc gaat rijden bij decoderstap 1.
En kijk dan meteen bij CV5, deze moet zo hoog staan dat bij decoderstap 28 de loc de maximumsnelheid rijd voor dit type loc.
Als je deze 2 hebt bepaald en ingesteld kan je CV6 op het gemiddelde van deze 2 zetten.
Daarna kan je van de loc de snelheid ijken.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie