overzicht van modellen door de jaren heen?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
_MIB_Asterix
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2017 20:08

overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door _MIB_Asterix »

Beste,

zijn er websites waar je terug kan vinden welke modellen bijvoorbeeld Fleischmann, Arnold en minitrix door de jaren heen hebben uitgebracht incl. specials?
Dus niet een catalogus van een bepaald jaar maar het totaal dus sinds de eerste N spoor modellen van deze merken?

MvG

Asterix


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door WilcoV »



Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
_MIB_Asterix
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2017 20:08

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door _MIB_Asterix »

Dank u.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door martindomburg »

ook op spurweite-n.de en daar vind je ook alle actuele prijzen


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door FidOo »

www.spurweite-n.de is ook een goeie..

Die is alleen meer gericht op het zoeken naar specifieke modellen. Maar geeft ook een goeie prijsindicatie af.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door WilcoV »

martindomburg schreef:ook op spurweite-n.de en daar vind je ook alle actuele prijzen
Niet helemaal, de prijzen worden samengesteld naar aanleiding van de door de deelnemers ingevoerde prijzen. Als iemand bijvoorbeeld veel geld op catawiki uitgeeft en dit invoert kan je het niet echt actuele prijs noemen in mijn ogen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door FidOo »

Hoezo niet Wilco, dat is toch een prijs die er door iemand voor betaald wordt.. Als we er met ze allen meer voor gaan betalen stijgt de gemiddelde waarde toch?
Dat jij of ik die prijs niet realistisch vinden en het er dus niet voor willen betalen is een ander verhaal.
Het wordt een ander verhaal als er maar heel weinig prijzen doorgegeven worden en die zijn allemaal hoog of juist allemaal laag... dan zal het gemiddelde niet
Maar het is een indicatie... en geen adviesprijs.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door WilcoV »

Als ik gemiddeld voor een model bijvoorbeeld 30 Euro 2e hands op een beurs koop en op catawiki wordt een prijs door opbod van enkele zotten van 80 Euro opgeboden is de marktprijs voor mij nog steeds 30 Euro en is de waarde echt niet gestegen naar een hoger bedrag omdat de koper dat in dat systeem vermeld. Een ander voorbeeld, de Tomix stofzuigerwagen kost mij nieuw bij N-spoorstore 59,90. Dat is dan toch echt de marktwaarde en niet de 50 Euro die er op de website voor staat en zo kan ik nog vele andere voorbeelden aangeven. De prijs wordt samengesteld door de deelnemers indien deze een prijs aangeven. Als er bijvoorbeeld 1 iemand een model koopt via een veiling voor 100 Euro, dan staat die prijs er op, ongeacht of dat ook daadwerkelijk de waarde is. Ik kom verkopers tegen die een model willen verkopen en die zelfs al catawiki prijzen als maatgevend gebruiken terwijl dezelfde modellen in Houten veel goedkoper worden aangeboden. Op die manier worden modellen veel duurder dan ze eigenlijk waard zijn. Als je daarnaast ziet wanneer sommige modellen zijn ingevoerd, is de prijs ook niet echt meer actueel te noemen in mijn ogen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: overzicht van modellen door de jaren heen?

Bericht door thevandijks »

Bovendien voor tweedehands nieuwprijs, of zelfs nog meer betalen? Nee dat ga ik echt niet doen!

Groet Hans


Plaats reactie