2e hands loc loopt niet

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Appie53
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2018 17:12

2e hands loc loopt niet

Bericht door Appie53 »

Hallo, ik heb deze loc Trix 2961 USA gebruikt gekocht, echter het ding wil niet rijden. Verlichting brand wel, en sluit ik stroom draden aan op de borstels dan loopt motortje prima. Alles nu in de week in wasbenzine, of dit zal helpen? Vreemd dat verlichting wel brand, dan dus wel stroom via wielen, toch? Graag jullie advies, alvast mijn dank! Gr. Appie :P


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door BenQ »

Appie,
Is de loc analoog of digitaal ?
Als de motor goed loopt hoef je deze niet schoon te maken.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Appie53
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2018 17:12

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door Appie53 »

Is analoog.



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door Nijboer »

Helaas moet ik bekennen dat zowat al mijn 2e hands aankopen de laatste tijd
de nodige issues hebben. Uiteraard in tegenstelling tot wat de verkopende partij
aangeeft (meestal).

In dit geval kan het handig zijn om een draadlampje te gebruiken om te kijken waar
er nog wel peut is, en waar het stopt.
Onlangs nog een minitrix V60 onder handen gehad die ik destijds zelf nieuw heb gekocht.
Die loc liep totaal niet goed meer. (?? Heeft meer in de doos gezeten dan dat er mee
gereden is, en ik weet 100% zeker dat de loc in perfecte rijdende staat was weggelegd)
Meerdere issues waaronder een lipje dat op het printje zit, dat geklemd zit op
1 pool van de motor. Nou, die heb ik er maar uit gesloopt... en vervangen voor een draad
die ik dan maar aangesoldeerd heb. Ding was helemaal donker geworden en
gaf dus overgangsproblemen, waardoor de loc of stil stond, of heel idioot liep.
Dit trucje al meerdere malen uitgehaald bij "probleemlocjes".

Suc6!
Collin



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door FidOo »

Appie53 schreef:Hallo, ik heb deze loc Trix 2961 USA gebruikt gekocht, echter het ding wil niet rijden. Verlichting brand wel, en sluit ik stroom draden aan op de borstels dan loopt motortje prima. Alles nu in de week in wasbenzine, of dit zal helpen? Vreemd dat verlichting wel brand, dan dus wel stroom via wielen, toch? Graag jullie advies, alvast mijn dank! Gr. Appie :P
Wasbenzine helpt hier niks aangezien je zelf al aangeeft dat het motortje loopt als je de draden direct op de motor zet, tevens zeg je zelf al dat de verlichting brand als de trein op het spoor staat.
Tenzij je draadloos licht uitgevonden hebt komt er dus ook spanning aan in de lok.

Dus het enige waar het tussen kan zitten is de contact van de motor naar de print o.i.d.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Appie53
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2018 17:12

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door Appie53 »

Na een nacht zwemmen in wasbenzine, loopt het weer als een trein, vuil doet dus veel.



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: 2e hands loc loopt niet

Bericht door robert »

Vuil maakt meer kapot dan je lief is :D

Mooi dat het weer werkt :!:


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie