N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu ma dec 10, 2018 05:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lok verzwaren
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 12:50 

Je kan ook de punten van een partij oude ballpoints nemen, dat schijnt ook van Tungsten gemaakt te zijn. :o

Project Nieuw Neuffen | Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 15:57 

Dat klopt Ben, die zijn van wolfraamcarbide. Maar om nou tientallen ballpoints te gaan zitten slopen......... :roll: :roll:
Ik speel liever met treintjes :lol: :lol:

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 20:02 

Ben,
Je krijgt er vooral vieze handen van. :lol:

Project Nieuw Neuffen | Fleischmann Picolo | Dinamo | iTrain

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 19:27 

Hoi Madseven, (geen idee wat jouw naam is ;)
Heb jij al eens aan bladlood gedacht wat gebruikt wordt op daken van huizen? Heb van een kennis een lapje jaren geleden gehad, is goed te snijden of te knippen. Heb er al verscheidene locs mee verzwaard, zoals de Fleischmann 023, de Roco E 60 en de Fleischmann E32. Ideaal spul, let er alleen wel op na gebruik goed je handen te wassen.
Hopelijk heb jij wat aan mijn tip.
Succes,

Groetjes,

Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 10:35 

Hi Hans,

wat mijn naam betreft, dat is een bewuste keuze; op basis van mijn voor/achternaam heb je (heeft men) binnen 5 minuten mijn prive-adres en telefoonnummer. daar zit ik niet echt op te wachten. Aangezien het forum "googlebaar" is, kies ik ervoor om mijn nickname te gebruiken; daar is hij tenslotte voor bedoeld.
Het bladlood ken ik inderdaad en gebruik ik bij een aantal andere loks, maar voor deze is het moeilijk toepasbaar....
Desondanks, dank voor je bijdrage!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 16:07 

duss......na enige maanden (?) bezig geweest te zijn met het vervangen van alle rails en wissels, zijn we weer aangekomen op hetzelfde punt; lokjes in elkaar prutsen....
Deze lok staat hoog op mijn lijstje, maar het blijft huilen.
Om een idee te geven, met het extra lood op onderstaande afbeelding rijdt hij prima...De wagons zijn ook nagekeken en de stroomafname (voor verlichting) verwijderd; ze lopen nu een behoorlijk eind "vrij" ...

De eerdere suggestie (tender uitvrezen) ging niet; het is geen kolen tender, dus gesloten van boven. Ik heb sterk het vermoeden dat afgebeeld lood niet echt gaat passen..... :D :D :D :o :o :o ...nog iemand andere suggesties?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 16:42 

Wanneer je een net aangelegde baan hebt, kan je ipv van lok verzwaren ook denken aan wagens verlichten. Ik bedoel niet lampjes erin doen, maar het gewicht eruit. Ik heb een heel stel d-rijtuigen rondrijden zonder de extra ballast. Alle vam-wagens hebben ook het gewicht eruit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 17:51 

Zomaar een wild gedacht. Misschien zijn de anti-slip-bandjes wat uitgerokken (oud, of verkeerde maat), en slippen de wielen in de bandjes. Heb je ze al eens vervangen?

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 20:10 

TonN schreef:
Wanneer je een net aangelegde baan hebt, kan je ipv van lok verzwaren ook denken aan wagens verlichten. Ik bedoel niet lampjes erin doen, maar het gewicht eruit. Ik heb een heel stel d-rijtuigen rondrijden zonder de extra ballast. Alle vam-wagens hebben ook het gewicht eruit.

@TonN een net aangelegde baan "trekt slechter"? Of wat bedoel je? Ik denk niet dat het aan de wagons ligt, er hangen er maar vier achter....
@Michiel; ja, die zijn vervangen, maar misschien heb ik dat niet goed gedaan...Volgens de waschzettel moet er maar 1 setje op; bij mij liggen er blijkbaar twee op (1e en 4e as). Ik heb dat nooit begrepen, voor m'n gevoel verminder je dan de grip voor de andere 3 assen (want ietsje opgetild..)

Ik heb geen idee hoeveel lood dit is, moet het nog wegen, maar het zal "een onsje" meer zijn denk ik...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 22:46 

MadSeven schreef:
@TonN een net aangelegde baan "trekt slechter"? Of wat bedoel je? Ik denk niet dat het aan de wagons ligt, er hangen er maar vier achter....

Ik bedoel dat een lichtere wagen iets sneller uit de rails wipt als de rails slecht ligt. Of naar binnen worden getrokken in een scherpe bocht. Wanneer je een goede baan hebt, heeft de wagen het gewicht niet nodig. Dan heeft de lok minder trekkracht nodig.

Ander ideetje: Kan er ook iets verbogen zijn waardoor de lok de tender wat optilt?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur