Flm; 7431

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Flm; 7431

Bericht door janiegein »

de problemen rondom de koolborstels en met name de houder van de 7431 stapelen zich lekker op.

in één van de voorgaande berichten wordt mij vriendelijk aangeboden om het bedoelde koolborstelsetje op te sturen.

een paar dagen later heb ik dit ontvangen en tot verbazing van afzender maar ook van mij paste de houder niet in motorschild.
het setje wat opgestuurd was zat in nummerloos zakje en moet aannemen dat afzender genoemd art 9515 op had gestuurd.

kreeg via Rob Zolderspoor ook een setje 9515 opgestuurd nu wel in origineel genummerd zakje en helaas dat paste evenmin en daarmee werd dus ook bevestigd dat het reeds eerder opgestuurde zakje WEL het juiste art bij dit nummer horende correct was.

maar daar was ik uiteindelijk toch niet mee geholpen.

Ruggespraak bij H@ns gepleegd en die wist mij te vertellen dat 9515 al jaren niet meer leverbaar is en dat dat de 6518 is geworden alleen vond ik met alle respect voor H@ns zijn prijs + verzendkosten nou niet dat ik zeg stuur maar even op want dat kan ik mij nou net niet veroorloven.

In Woerden relatief korter bij dan Lochem bij Grootendorst de zelfde vraag voorgelegd en ook hij kwam met de 6518 alleen werd er bij verteld dat het alleen de borstel met veertjes is en het gaat bij mij juist om de houder en die is volgens Grootendorst niet leverbaar.

Wederom heeft Rob Zolderspoor zijn nek uitgestoken en ruggespraak gepleegd miet zijn spoorse vrienden uit Duitsland en Oostenrijk.

via die kanalen kregen we door dat er in het verleden twee typen motoren in omloop waren bij dit treinstel.
de éne had een witgrauw motorschild zoals afgebeeld op de uitvouwtekening en de ander had een zwart motorschild en daarvoor zijn geen onderdelen meer leverbaar en als het om deze motor zou gaan er geadviseerd wordt om naar een nieuwe of gebruikte andere motor uit te kijken.

hieruit voortvloeiend komt de vraag heeft iemand zo,n type motor per ongeluk nog in een hoekje ongebruikt en/of niet meer nodig die mij daar mee kan helpen.

voor elk ander idee om dit motortje weer aan de praat te kunnen krijgen sta ik natuurlijk open.

ik hoor het graag van jullie.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Flm; 7431

Bericht door Marksintpancras »

Jan,

Ik sta op het punt om zo'n treinstel om te bouwen naar digitaal. Echter zal ik een andere motor erin bouwen van SB bouw, daarom hou ik misschien een motor over.
Geef mij even een dag om versneld een aanpak lijstje te maken omtrent dit treinstel en dan weet ik wat ik definitief met de motor doe.
Want dit treinstel had ik pas in de planning staan voor de komende winter.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Flm; 7431

Bericht door janiegein »

nou Mark,

daar hou ik mij graag voor aanbevolen.

ik hoor vanzelf via dit draadje of pb wat de uitkomst zal zijn.

alvast hartstikke bedankt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Flm; 7431

Bericht door Marksintpancras »

Jan, ga even jouw draadje vervuilen met betrekking de 7431 (7434 versie)

Ik heb de 7434 uit 1984, deze ga ik volledig reviseren en digitaliseren. (Dit is een erfstuk van mijn opa)
Hiervoor ga ik een SB motor gebruiken, omdat Jan analoog rijdt zal ik de motor aan Jan doneren.
Jan, de motor werkt, helaas al 15 jaar niet mee gereden. Als jij de koolborstels kan vervangen zal ik hem schoon en erkend aan jouw doneren.
Als jij nog wat andere onderdelen nodig heb, hoor ik het graag (diodes).
Binnenverlichting en sluit/frontverlichting komt er led verlichting in.
Jan de rest even via PB regelen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Flm; 7431

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

:D aan bovenstaande bericht hoef ik eigenlijk niets meer toe te voegen.

dank je wel voor de toezegging.

heb via PB inmiddels met jou contact gehad en ga rustig in de wachtkamer to dat het spul binnenkomt zodat ik weer snel de pendel in ere kan herstellen.

aan alle anderen dank voor het meedenken in deze en als alles gaat zoals het gaan moet is het vervolg hiervan te volgen in mijn draadje de Geinbaan.

tot in de volgende vraagbaak.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie