Lichtste bergen?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Lichtste bergen?

Bericht door Hans »

Om een idee te geven.
Onderstaand bergje is met bomen 17 cm hoog en zonder bomen 12 cm hoog.
Het is ongeveer 27 cm diep/lang en 32 cm breed (exclusief de overlapstrook).
Het is grotendeels hol, gemaakt van XPS en afgewerkt met Heki geländespachtel.
Let op: de vormen moeten vooral komen door XPS te bewerken. De geländespachtel is alleen voor de finishing touch (zie ook mijn draadje).
Het bergje weegt ongeveer 250 gram en dat is inclusief de kapel, de bomen, de preisertjes en het groen.

Afbeelding

Afbeelding

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Lichtste bergen?

Bericht door MadSeven »

had ik een heel antwoord getypt...en toen ging de telefoon...en toen....anyway...summary;

1) pur zie ik niet zitten. Ten eerste zit het NOG op de buitenmuur van een akkefietje, dat wil ik niet in de gordijnen....ten tweede moet ik dan eerst een berg opspuiten, en dan uithollen....
2) XPS is prachtig, maar ook hier is het uithollen het probleem. Ik moet een berg maken die eigenlijk alleen maar het oppervlak is, niet het binnenwerk. Dat zou betekenen dat ik 99% weer moet wegsnijden...dat moet anders kunnen. Die snijder vind ik echter wel super! Waar komt die vandaan?
3) @Jeemka; dat is sowieso interessant!

Dusss....ik ga het eens proberen met dat gaas en sculptameuk. Met het gaas wil ik een "overspanning" maken, vervolgens met "easycut ondervloer" wat extra vormgeven, en dan de zooi aan elkaar sculptameuken....

Alle input wordt gewaardeerd!


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Lichtste bergen?

Bericht door Hans »

De styropor-snijder is van Proxxon.
Voor sommige dingen (zoals de tunnelingangen) onmisbaar. Voor andere dingen (zoals rotsen) gebruik ik liever een hobbymes.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Lichtste bergen?

Bericht door MadSeven »

38 eurootjes....best pittig voor een draadje waar stroom doorheen gaat....even over na denken.....dank voor de tip!


Plaats reactie