Hangende koppelingen!!!

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door CC72000 »

makkelijkste is om een paar haren uit een tandenborstel te halen en in dezelfde lengte te knippen als het originele veertje.
De veerkracht is dan iets minder, maar werking is evengoed. Koppeling blijft dan ook mooi in het midden stabiel.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door Ipio »

Klopt wat Robert zegt, heb zelf verschillende houders nr.9 iets terug moeten buigen.


mvg, Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2338
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Geen foto maar kost geen d..l
https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... -koppeling
Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door martindomburg »

CC72000 schreef:makkelijkste is om een paar haren uit een tandenborstel te halen en in dezelfde lengte te knippen als het originele veertje.
De veerkracht is dan iets minder, maar werking is evengoed. Koppeling blijft dan ook mooi in het midden stabiel.
Is echt een gouden tip, doe het ook zo met mijn wagens. Voordeel is meteen dat ze wit zijn en dus makkelijker opvallen op de grond als ze eruit vallen. Standaard zijn het dunne haartjes die je bijna niet kan zien.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door Pjotr »

Klopt helemaal. De borstel was een aantal jaren geleden al een gouden tip op de site van N-project.org
Alleen werd daar geadviseerd om een afwasborstel te gebruiken.

Gewoon op zoek gaan naar een goedkoop en zo stug mogelijk exemplaar. Dan benader je de veerkracht van de originele exemplaren. De originele veertjes zijn weliswaar het beste, maar als ze tijdens het monteren wegspringen, dan ben je ze ook echt kwijt. Of je moet in een laboratorium gaan zitten met een dikke magneet bij de hand.


Groeten,
Pieter


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door robert »

Hallo,

Een kant een drupje kristal klear, op zijn plaats doen, even wachten en monteren maar. Zoveel makkelijker


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door CC72000 »

Pjotr schreef:Klopt helemaal. De borstel was een aantal jaren geleden al een gouden tip op de site van N-project.org
Alleen werd daar geadviseerd om een afwasborstel te gebruiken.

Gewoon op zoek gaan naar een goedkoop en zo stug mogelijk exemplaar. Dan benader je de veerkracht van de originele exemplaren. De originele veertjes zijn weliswaar het beste, maar als ze tijdens het monteren wegspringen, dan ben je ze ook echt kwijt. Of je moet in een laboratorium gaan zitten met een dikke magneet bij de hand.


Groeten,
Pieter

ik heb gewoon een oude gebruikte tandenborstel gebruikt
:lol:


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door FidOo »

Tandenborstel... oke.. lijkt mij dat die haren te kort en te slap zijn.

Ik heb inderdaad (tip van Martin van N-project!) een afwasborstel gepakt en daar een berg haren uit geknipt.. voldoende voorraad voor het leven.
Wel even opletten dat je er eentje koopt met zo dun mogelijke haren. Heb er ook 1 gehad waarbij de haren te dik waren.

Maar dit veertje is niet per definitie dat gene wat de koppeling recht houdt, al helpt het wel. Ik zou dus eerst dit in orde maken en dan kijken of het beter is. Anders moeten we verder kijken naar een oplossing. Soms is het onderdeel nr 9 ook gewoon krom!!!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Ton Duits
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2013 14:33
Locatie: Beverwijk

Re: Hangende koppelingen!!!

Bericht door Ton Duits »

Heren,
Dat zijn alles bij elkaar heel wat tips, ik ga in iedergeval e.e.a. Uitproberen. Bedankt...


Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Plus software 5.1.6, Z21 Pro Link 10838, 6x Roco 10836, 4x 10837, 5x 10819
Fleischmann Profie rails in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Plaats reactie