plaatsen van Reedcontacten

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ton Duits
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2013 14:33
Locatie: Beverwijk

plaatsen van Reedcontacten

Bericht door Ton Duits »

Moeten reedcontacten nog aan een specialen eisen voldoen voor spoor N, of is alles goed?

En hoe plaats je ze het beste? liggend tussen de spoorstaven, of in om een biels buigen en het glazen gedeelte in het boorgat!
De laatste uitvoering heb ik vroeger bij spoor H0 toegepast.


Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Plus software 5.1.6, Z21 Pro Link 10838, 6x Roco 10836, 4x 10837, 5x 10819
Fleischmann Profie rails in spoor N. MP1 wisselaandrijving…

jerrytrein
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38

Re: plaatsen van Reedcontacten

Bericht door jerrytrein »

Reed contacten(schakelaars)moeten door de magneet worden geactiveerd
als je ze op de biels monteerd,kan het zij dat een loc ze raakt
Ik rijd H0 en had dat al
Ik monteer ze in de biels,met een dremel iets uitgeslepen
Ook werden ze in de lengte gemonteerd om bijv wissels te bedienenof blok kastjes
Dwars om een rangeer terrein te bedienen(lange korte en 4 assers)
Ook kan je in de zijkant of eronder bij wagens en wagons een route maken meteen hoger staand reed schakelaar
mogelijk heden genoeg, maar wel onder de boven zijde rail of onder de biels als je ze binnen de rail staaf monteerd
Voor de magneten kan je uit de rubber deur rand van een koelkast of vriezer de (dunnne) strip magneten toepassen onder locs



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: plaatsen van Reedcontacten

Bericht door FidOo »

Ton, waarom heb je reedcontacten nodig?

En mocht je magneten willen, bestel dan gewoon die 1mm neodium magneten via Conrad / aliexpress. (daar kun je ook de reedcontacten vandaan halen).
Maar naar mijn mening zijn er veel elegantere en betere oplossingen dan REED-contacten.

Bij MCC (die digitale auto besturing) worden de REED-contacten rechtopstaand in een boorgat gemonteerd vlak onder het wegdek en deze worden door zeer kleine magneetjes bediend.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie