Hondekop + Piko sound dekoder

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
apadt11
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2018 10:38

Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door apadt11 »

Ik heb een Piko N scale Hondekop met een Piko 46401 Plux12 dekoder + een Piko 46193 sound dekoder.

https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... ame=detail
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_t ... ame=detail

SUSI aansluiting via de SUSI kontakten van de Hondekop ( durf niet te solderen op de dekoder).
Maar ik heb geen geluid. Zijn er CV waarden die in de dekoder moet laden of moet ik de micro SUSI plug van de dekoder gebruiken?


Hartelijk dank!

AJ


Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 771
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door mini rijder »

Plux12 geeft geen susi door via de pinnen, dus zal dit via de soldeerpads op de print ook niet werken. Plux16 doet dit wel.
De beschrijving bij de sound decoder, gaat nog uit van de oude piko/uhlenbrock decoder zonder susi bus.
De nieuwe decoders van piko/uhlenbrock hebben deze wel, en kunnen daarvoor gewoon gebruikt worden, zonder dat je aan de decoder hoeft te solderen.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door martindomburg »

Bij plux 12 dien je de susi draden op de loodpads van de decoder te solderen. De piko plux 12 decoder is een directe afleidibg van de uhlenbrock 73145. In die handleiding kan je achterhalen welke loodpads op de decoder je dient te hanteren, maar dat zie je oo het plaatje ook aangegeveb

Zelf heb ik een dh12a gebruikt en een MX623p12. Het solderen op de loodpads is een klein werkje. Mocht je het niet zien zitten, neem de loc mee naar rijswijk of houten. We kunnen dat ter plekke voor je doen, je kan er zelfs op wachten.

Groetjes

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
apadt11
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2018 10:38

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door apadt11 »

mini rijder schreef:Plux12 geeft geen susi door via de pinnen, dus zal dit via de soldeerpads op de print ook niet werken. Plux16 doet dit wel.
De beschrijving bij de sound decoder, gaat nog uit van de oude piko/uhlenbrock decoder zonder susi bus.
De nieuwe decoders van piko/uhlenbrock hebben deze wel, en kunnen daarvoor gewoon gebruikt worden, zonder dat je aan de decoder hoeft te solderen.

Groetjes: Robby
Hartelijk dank van jouw antwoord!
Het moet wel mogelijk zijn om de MicroSUSI plug van de dekoder te gebruiken ( beetje bang om te solderen..) maar ik vindt geen microSUSI plug om en SUSI kabeltje te maken tusen de dekoder en de sound dekoder. Weet je waar en microSUSI plug vindt?
Laatst gewijzigd door apadt11 op 06 jan 2019 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.



Onderwerp starter
apadt11
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2018 10:38

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door apadt11 »

martindomburg schreef:Bij plux 12 dien je de susi draden op de loodpads van de decoder te solderen. De piko plux 12 decoder is een directe afleidibg van de uhlenbrock 73145. In die handleiding kan je achterhalen welke loodpads op de decoder je dient te hanteren, maar dat zie je oo het plaatje ook aangegeveb

Zelf heb ik een dh12a gebruikt en een MX623p12. Het solderen op de loodpads is een klein werkje. Mocht je het niet zien zitten, neem de loc mee naar rijswijk of houten. We kunnen dat ter plekke voor je doen, je kan er zelfs op wachten.

Groetjes

Groetjes
Hartelijk dank voor jouw antwoord!



Onderwerp starter
apadt11
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2018 10:38

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door apadt11 »

apadt11 schreef:
mini rijder schreef:Plux12 geeft geen susi door via de pinnen, dus zal dit via de soldeerpads op de print ook niet werken. Plux16 doet dit wel.
De beschrijving bij de sound decoder, gaat nog uit van de oude piko/uhlenbrock decoder zonder susi bus.
De nieuwe decoders van piko/uhlenbrock hebben deze wel, en kunnen daarvoor gewoon gebruikt worden, zonder dat je aan de decoder hoeft te solderen.

Groetjes: Robby
Hartelijk dank van jouw antwoord!
Het moet wel mogelijk zijn om de MicroSUSI plug van de dekoder te gebruiken ( beetje bang om te solderen..) maar ik vindt geen microSUSI plug om en SUSI kabeltje te maken tusen de dekoder en de sound dekoder. Weet je waar ik en microSUSI plug vindt?



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Hondekop + Piko sound dekoder

Bericht door robert »

hoi,

Hobbytime heeft ze (importeur van uhlenbrock in Nederland) en nee, ik weet geen artikel nummer. Staat misschien op hun site


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie