aandrijf problleem

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
jvdmpolm
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2019 18:48

aandrijf problleem

Bericht door jvdmpolm »

hello,
betreft Fleischmann loco 7805 in zeer goeie staat:het wormtandwiel op de motoras heeft slecht of meestal geen contact met het aandrijftandwiel.Is dit versleten? ziet er ok uit;wat kan de oorzaak zijn?
waar kan ik onderdelen aankopen of waar vind ik een hersteller die dit kan fixen?
groeten jvdmpolm



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: aandrijf problleem

Bericht door robert »

Hallo jvdmpolm

Hier link met onderdelen:
https://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/7174_13600.pdf
Rechtstreeks te bestellen of bij je treinenwinkel/shop.Meeste winkels hebben een reparatieafdeling. Stuur anders even een pb.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: aandrijf problleem

Bericht door Bjor »

Jan,

Kun je een fotootje van de geopende tender plaatsen? Zonder foto is het voor ons ook maar raden wat er aan de hand kan zijn.
Als het wormwiel op de motoras niet goed in het tandwiel daaronder grijpt, zit dan de motor wel goed vast en ligt hij vrijwel vlak in de tender?
Op de tekening waar Robert naar verwijst zie je dat de motor aan de achterzijde met twee boutjes ( nr 73 0025) aan het rechtop staande vorkje vast moet zitten.
Zit de motor goed vast?
Zo ja, zit dan het wormwiel strak op de motoras (zodat het niet doorslipt)?
Zo ja, ziet het tandwiel er dan uit zoals op de tekening? Als de tanden daarvan geheel of gedeeltelijk zijn weggesleten, moet je het vervangen.

Maar nogmaals: met een foto is het makkelijker je te helpen.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

stoombr38
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 jun 2017 13:05

Re: aandrijf problleem

Bericht door stoombr38 »

Hallo Jan ik beide liggen worm en wormwiel,
kun je van mij overnemen.


Grt. jo


Plaats reactie