Help: welk merk Scenery (bebouwing)?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Help: welk merk Scenery (bebouwing)?

Bericht door Wim H »

Hallo Bastiaan,
Ken je MBZ? Het is oa verkrijgbaar via Conrad:
https://www.conrad.nl/zoeken?ATT_MODELR ... pe=regular
Ze hebben ook alpiene gebouwen.
Zelf heb ik een keer een barak van ze gekocht (om te testen met karton modelbouw). Een leuk modelletje, maar het had nog wel een likje verf nodig.
Je schreef dat Noch gedetailleerder is dan Faller. Dat vind ik opvallend. Ik heb ook een blokhutje van Noch en ik vind de kartonnen modellen juist minder gedetailleerd. Juist in plastic zijn fijnere details mogelijk.
Kartonnen modellen zien er wel realistischer uit dan standaard plastic, maar ik schilder mijn bouwsels van Faller, Vollmer, enz sowieso om de plastic glans kwijt te raken.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Help: welk merk Scenery (bebouwing)?

Bericht door Wim H »

neudalhausenstadbahn schreef:Dat merk blijkt ook 6 setjes met raamkozijnen te hebben, voor de zelfbouwers onder ons ook zeer interessant.
Ik zie het nu ook. Erg interessant! Sowieso hebben ze veel leuke dingen :)
Groet, Wim



Onderwerp starter
ChaoticnCrazy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2019 22:09

Re: Help: welk merk Scenery (bebouwing)?

Bericht door ChaoticnCrazy »

Dank je Wim, die was ik nog niet tegengekomen, maar ziet er zeer zeker ook goed uit, dus hartelijk dank voor de goede tip!

Wellicht heeft het met het gebouw zelf te maken, dat ik het veel minder gedetailleerd eruit vind zien, dat zou uiteraard kunnen (nog even los van verven e.d. om de plastic glans kwijt te raken). Het kerkje wat ik heb gemaakt van plastic (ik begin nou wel even te twijfelen of het faller was of toch een ander merk), was in ieder geval vele malen minder gedetailleerd dan een redelijk vergelijkbaar Noch kerkje.

Uiteraard zeg ik daarmee absoluut niet dat alle plastic modellen minder gedetailleerd zijn, want dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn! Ongeacht detaillering, blijft het voor mij persoonlijk een feit dat ik de plastic bouwpakketten toch minder leuk vind om te maken, vergeleken met karton. Geen idee waarom, kwestie van gevoel denk ik... Maar ongetwijfeld zal ik hier en daar niet aan wat plastic ontkomen ;).


Plaats reactie