effe meten

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3527
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

effe meten

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

gewoon uit nieuwsgierigheid wilde ik weten wat is de maat van een complete set zoals voorbeeld hieronder.

Afbeelding

kijk het is budgettair waarschijnlijk onhaalbaar om dit ooit aan te schaffen maar ben wel nieuwsgierig wat dit soort treinen tot 10 delig aan lengte in beslag nemen in bijvoorbeeld stations waar dan zeker voldoende perronlengte aanwezig moet zijn.

bovenstaande set heb ik even geleend van de site van H@ns uit zijn weekaanbiedingen.

de bedoelde maten zijn bij dit soort uitvoeringen nooit vermeld in de beschrijvingen of ik moet daar gigantisch overheen kijken :mrgreen:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: effe meten

Bericht door Henk van de Weerdt »



Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3527
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: effe meten

Bericht door janiegein »

Hoi Henk,

1120 mm= gemiddeld 140mm per wagon = 10 delig dus 1400 mm= 1,50 M minnimale lengte voor een perron nodig dus.

dat zal ik op huidige baan nooit meer kunnen aanpassen.daar kan ik op overdekte station max 1.10M kwijt

als er al zo iets zou komen moet ie helaas dus langs een niet passend perron parkeren :mrgreen: das dan wel weer jammer of inkorten.

maar ja wat doe je dan weer met overtollige wagons????

dan beter wel dit type trein maar dan kortere uitvoering!!!


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: effe meten

Bericht door FidOo »

Jan, je zou kunnen kijken naar een tgv van Lima. Zijn kwalitatief niet geweldig om eerlijk te zijn. Maar daarom zijn ze wel goed betaalbaar (zo rond de 60 Euro) Daarnaast zijn ze standaard 4 delig en er zijn tussenwagons te koop. Die laatste zijn wel lastig te vinden.

Overigens is een tgv of Eurostar weer een stuk korter als een ice.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Allan1910
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2018 11:40
Locatie: Rotterdam

Re: effe meten

Bericht door Allan1910 »

Als je ooit de 8-delige set zou kopen, heb ik nog wel 2-2e klasse rijtuigen over.
Dus roep maar als je ze wil kopen!


Hallo, een Franse N-spoorder hiero met een Franse baan in aanbouw.
Mvg ;)
Plaats reactie