Geluidsdecoder

Vraag maar raak!
Plaats reactie

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geluidsdecoder

Bericht door FidOo »

Beste..

Nee eigenlijk zeg je het nu weer precies verkeerd om. Je zult een geluidsdecoder moeten kopen en die analoog aansturen. Eigenlijk precies zoals een lok van je tuinbaan alleen dan met een analoge trafo aangestuurd (dit zullen zelfs je loks van je tuinbaan ondersteunen)
Aangezien je daar een zimo centrale hebt zou ik ook een zimo geluidsdecoder voor je railbus nemen.

Een geluidsmodule voor los onder de baan (op die van Kato na, die waarschijnlijk puur op de Amerikaanse markt gericht is.) bestaat niet.

Overigens moet je natuurlijk niets. Ik ben alleen wel benieuwd welk zeldzaam systeem je dan gebruikt. Ik leer namelijk graag bij over alle systemen die er zijn. Helemaal als dit het digitale systeem overtreft.
Dat laatste kan ik me namelijk eigenlijk niet voorstellen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Geluidsdecoder

Bericht door Marksintpancras »

:geek: opa Flodder had ook al een geluidsmakende lokje op zijn baan. Dus de vraag vond ik niet zo gek :roll: :lol: 8-) , antwoorden weer geweldig. Helaas moet ik nu wel een nieuwe kratje pils halen voor bij DTS op 16 maart.

PS opa Flodder floot, en die Henkie met irratante deuntje


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geluidsdecoder

Bericht door FidOo »

Sorry jongens, lees dit natuurlijk met de nodige sarcasme...

Bier en chips zijn niet zo mijn ding.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Geluidsdecoder

Bericht door Jeroen »

Joost,

Hij bedoelt het progamma ‘Koploper’. Kan niet anders! 😎🙈🙃🤣.

(Zo, 4 smileys, nou snappen we ‘m toch wel?)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Geluidsdecoder

Bericht door spoor65 »

Ben ook wel benieuwd naar het systeem.

Maar voor wat het waard is, Piko heeft zijn V200 aangekondigd, ook met soundmodule, en daar staat keurig bij,
dat bij analoog gebruik de sound functie het ook doet, maar dan wel uitsluitend en alleen het motorgeluid.

Dus komt het er op neer, dat je op zoek zult moeten gaan naar een digitale sound decoder die ook analoog gebruik ondersteunt en daarbij dus het motorgeluid blijft werken, als dat het doel is waar je tevreden mee kunt zijn, dan zou dat een mogelijkheid voor je kunnen zijn.

Ik denk namelijk dat het de enige mogelijkheid zal zijn om op die manier jouw wens, voor het motorgeluid, toe te voegen aan de railbus.
en dan is het misschien wel helemaal niet zo erg dat je dan een digitale sounddecoder gaat inbouwen, als die het ook gewoon doet op analoog.

een analoge module voor geluid ken ik ook niet en zal dus of niet bestaan, of zo zeldzaam zijn dat de prijs mogelijk zelfs hoger uit komt.
en of je nu het 1 in moet bouwen of het ander, daar zal het verschil qua werk ook niet in zitten.

Dus de kortste klap is waarschijnlijk, zoek een digitale sounddecoder die ook analoog werkt inclusief motorgeluid en bouw die in,
dan kun je gewoon analoog blijven rijden met het geluid van de motor er bij.

Piko heeft ook een soundmodule voor de railbus, misschien even navragen of zoeken of die ook analoog herkend en het motorgeluid dan werkt of niet.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
waterlelies
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 dec 2010 17:21
Locatie: Nieuwveen

Re: Geluidsdecoder

Bericht door waterlelies »

Ik denk dat Freddy het bij het rechte eind heeft. Ik moet noodgedwongen ook een lokdecoder inbouwen met een soundmodule ingebouwd of apart.
En deze dan analoog sturen.
Wel een beetje mijl op zeven.
Ik hoopte dat iemand een schakeling kende om een soundmodule apart te schakelen, analoog.
Net zoals er een schakeling is om een servo analoog te schakelen.
In ieder geval bedankt.


Plaats reactie