Vraag over Poppetjes...

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Vraag over Poppetjes...

Bericht door musketier »

---
Er zijn behoorlijk bekendere merken die poppetjes leveren in verschillende

stylen en tijden, maar die zijn soms ook behoorlijk prijzig.

Nu kwam ik op M.P. een paar advertenties tegen van een zaak die

ze [ in mijn ogen ] erg goedkoop levert.

Nu is mijn vraag aan jullie..

Zijn ze ECHT van een veel mindere kwaliteit of als je er verschillende

bijvoorbeeld bij elkaar zet, dan ziet het er toch netjes uit??

Graag jullie mening en ervaringen.

Hier de link van één van de aanbiedingen van dat bedrijf...

https://link.marktplaats.nl/m1362704565

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hans, in de poppetjes die je via marktplaats kan kopen zit heel veel verschil. De goedkoopste zijn zeer matig geschilderd en zou ik je alleen adviseren als je en een beperkt budget hebt en ze gebruik op plekken waar je veel poppetjes nodig hebt. In de massa valt hun matige kwaliteit namelijk minder op.

De duurdere poppetjes kunnen wel heel goed van kwaliteit zijn en lenen zich prima voor alle situaties.

Ik heb meerdere kwaliteiten door elkaar en met de door jou gelinkt marktplaats aanbieder kan je prima zaken doen. De poppetjes die ik in de advertentie zie lijken mij van middel matige kwaliteit. Waar je vooral naar moet kijken is hoeveel verschillende kleuren de poppetjes hebben. Hier zie ik ook veel poppetjes die maar 1 kleur hebben dus ik zou deze partij even laten schieten want voor het zelfde geld is er( ook bij hun) beter te koop.

Je zou ook zelf op jacht kunnen gaan naar poppetjes bij Aliexpress ofzo, de slechtste kwaliteit heeft een vriendin van mij daar voor me gekocht en 500 poppetjes koste toen €7,50, dus 1,5 cent per poppetje. Via Marktplaats zou je in ieder geval voor de beste kwaliteit niet meer als 12 cent moeten hoeven te betalen en ik heb ze ook al voor 9 cent gekocht. De goedkoopste partij koste me iets van 5 cent per poppetje. Je zou ook meerdere kwaliteiten kunnen kopen en die kunnen mixen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door epocheales denken »

Hoi naamgenoot, kijk goed rond in bijvoorbeeld Houten of let op aanbiedingen. Heb ervaring met figuren, ben begonnen met Merten, maar daar was ik snel klaar mee. Preiser blijft bij mij favoriet en de beste, helaas niet de goedkoopste. Maar Preiser heeft ook veel doosjes met blanco figuurtjes die je zelf naar behoefte kan schilderen, dat scheelt veel geld. Ook Noch heeft veel interessante sets, ook in XL-verpakking.
Veel plezier met je zoektocht voor je scenery. laat het resultaat nog eens zien aan het forum, als je wilt.

Groetjes,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door musketier »

---
Bedankt voor jullie reactie Hans en Michiel :!:

Op beurzen kan ik helaas niet kijken [ ben aan huis gebonden]

Maar als ik bijvoorbeeld doosjes van Preiser zie met vijf poppetjes

voor een prijs van 7 - 8 - 9 euro .... :o ....daar word ik niet vrolijk van

en van zelf schilderen ook niet :oops:

En bij een kermis , die er ooit eens komt, lopen erg veel mensen.

Misschien dat ik toch eens de gok neem om voor een paar euro een hele

zak te kopen en dan te kijken wat het is :roll: :roll: :?: :?:

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door Ronald2016 »

Zelf ervaren is wel het beste om te zien of ze wel of niet goed genoeg zijn.
Meestal zijn de goedkope poppetjes gezichtloos / geen detail. Felle kleuren. Geen juiste huidskleur.
Bijvoorbeeld op een station waar veel poppetjes komen en je zet ze met het gezicht weg van de publiekszijde valt het niet op. Als je dan voorop de mooie poppetjes zet.
Dan bij jou kermis zal het niet opvallen denk ik.

Preiser vind ik tot op heden de mooiste hebben. Dan komt bij mij noch.

Succes met zoeken.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik vind persoonlijk de prijs kwaliteit verhouding van wat ik via marktplaats kan kopen voor standaard poppetjes beter als spul van Preiser of andere merken, het prijs verschil vind ik gewoon te groot. De beste kwaliteit die ik geschilderd kan kopen kost per poppetje al 4 tot 8 cent minder dan de ongeschilderde poppetjes van Preiser dan ga ik zelf niet schilderen.

Mijn ervaring is dat de op marktplaats getoonde afbeeldingen wat detaillering betreft goed overeenkomen met wat ik geleverd heb gekregen. Kleuren kunnen dan wel afwijken maar dat vind ik niet zo boeiend.

Zakjes van 50 of 100 poppetjes is vrij weinig dus dat is altijd prima om te proberen. Als ik zelf poppetjes koop gaat het om aantallen van 300 tot 1000 per keer. Maar zoek goed door en als wat aangeboden word niet helemaal is wat je wilt wacht dan gewoon 1 of 2 maanden tot er weer nieuwe bulk partijen geland zijn en aangeboden worden.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door musketier »

---
Dat vind ik dus ook...prijsverschil is wel heel erg groot.

Ik hou deze verkoper even in de gaten 8-)

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De poppetjes in deze advertentie zijn de beste kwaliteit die je kopen kan en dit is een verkoper waar ik al jaren zaken mee doe. Hier de zelfde kwaliteit poppetjes maar dan bij de al eerder gelinkte handelaar uit uit Zaandam en per poppetje 2,5 cent goedkoper. Verder heb ik bij Valleitrein succesvol poppetjes gekocht al is wat hij nu heeft wat prijs kwaliteit verhouding minder als de 2 gelinkte advertenties.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door musketier »

--
Hallo Michiel,

Die andere had ik ook gezien, maar het voordeel van die uit Zaandam, vind ik

dat je echt kan kiezen tussen zittende en staande figuren. :idea: :idea:

En nog even wat sommige anderen zeggen...ook al zouden bijvoorbeeld de

gezichtjes iets minder mooi zijn dan van die dure poppetjes, we hebben het natuurlijk wel

over een poppetje van ongeveer één centimeter, dus hoe groot is het gezichtje dan??

Ik denk niet als je naast een tafel staat dat dat dan heel erg zal opvallen :roll:

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Vraag over Poppetjes...

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo'n gezichtje is nog geen vierkante millimeter, maar als die geel, rood, blauw, paars enz. is dan zie je dat op kleine/rustige diorama's wel, bekijk mijn diorama's maar eens dan zie je de verschillen vanzelf. Daarom heb ik nu ook meerdere kwaliteiten in huis om de goedkoopste te plaatsen waar het kan en de goede duurdere te plaatsen waar het moet.

Ik heb in het verleden vaak zat wel poppetjes geschilderd maar dat was toen 0e( schaal 1:43,5 met +/- 750mm smalspoor) had en dan heeft het wel echt zin maar zijn de poppetjes tegen de 45mm.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie