Nummer Fleischmann wagon.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door spoortje »

Hallo wie kan me misschien vertellen wat het nummer is van deze Fleischmann piccolo wagon. De tekst op het dekzeil van de wagon is Rotterdamse Staal Maatschappij. Alvast bedankte voor de genomen moeite. Groetjes Bert.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door Sibbesuisje »

Bert, een foto zou wel helpen. Ik weet wel dat Minitrix een DB rongenwagon had met een dekzijl met die text. Dat zat samen met een 2200, een DSM wagon en een platte wagon met P&O container. Van fleischmann is mij geen wagon met dat dekzijl bekend....


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door spoortje »

Hallo ik hoop dat hiermee de foto is geplaatst. groetjes Bert







Afbeelding


Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door [Patrick] »

Iemand op MP zegt dat hij van Fleischmann is, een ander op MP zegt Minitrix. Staat er toevallig een nummer op de onderkant van de wagon?


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door WilcoV »

Is een Minitrix wagen, zat in één van de startsets met die nep 2200 loc
Laatst gewijzigd door WilcoV op 20 feb 2019 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door Bjor »

Het is de Fleischmann 8202, waarschijnlijk met het dekkleed van een minitrix.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door WilcoV »

Bjor schreef: 20 feb 2019 19:56 Het is de Fleischmann 8202, waarschijnlijk met het dekkleed van een minitrix.

Ben
Denk gezien het DB nummer dat je gelijk hebt, de Minitrix wagen had een computernummer, het dekzeil is wel van die wagen afkomstig.
Ik zie dat ditzelfde wagentje (Fleischmann wagen met Minitrix dekzeil), in een lot van acht verschillende goederen wagens op 21 april 2017 via Catawiki is verkocht. De hele lot is weggegaan voor 54 Euries


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door Bjor »

Minitrix heeft in de loop der tijd ook een paar 2-assige rongenwagens uitgebracht, o.a. de 3266 met dekzeil. Die Minitrix heb ik zelf. Hij heeft andere opschriften op de zijkant dan de Fleischmann. Van de Flm 8202 komen de opschriften overeen met die van de wagon op Berts foto.
Het dekzeiltje past niet helemaal goed op de wagon van Bert. Bij mijn Minitrix valt het zeil overal netjes op gelijke afstand om de rongen heen. Op de foto zie je dat die afstand tussen de rongen iets afwijkt.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door WilcoV »

Kunnen we inderdaad concluderen dat het minitrix dekzeil van de wagon uit die startset is overgezet op een Fleischman wagon. Dit dekzeil is alleen in die specifieke set uitgebracht op een Minitrix rongenwagen voor zover ik kan terugvinden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door Ipio »

In 1978/79 kwam deze Rongenwagen Klm 441 uit met een dekzeil van "Siemens" en 1980 met de naam "MINITRIX" onder nr. 51326600
en later het nr.13266 in 1986, maar met het dekzeil met de opschrift Rotterdamse Staal Maatschappij die kan ik niet vinden.

Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door WilcoV »

Nogmaals dat is het dekzeil van de minitrix rongenwagen uit één van de startsets met de neppe 2200 er in en wel deze:
Afbeelding

De doos zou verkocht zijn onder nummer 11085


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door spoortje »

Goedemiddag allemaal. Ik wil even iedereen bedanken voor hun inzet met het zoeken naar het nummer van deze wagon met dekzeil. Ik ben nu al zover dat het inderdaad een Fleischmann rongenwagon is. Met een dekzeil van de wagon uit de start set van de Minitrix. Dus de conclusie is, het is een samengestelde wagon van twee merken. Maar goed ik heb er weer een leuke wagon bij, al is hij dan niet origineel. Nogmaals bedankt allemaal. groetjes Bert.



Onderwerp starter
spoortje
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:04

Re: Nummer Fleischmann wagon.

Bericht door spoortje »

Goedemiddag allemaal. Ik wil even iedereen bedanken voor hun inzet met het zoeken naar het nummer van deze wagon met dekzeil. Ik ben nu al zover dat het inderdaad een Fleischmann rongenwagon is. Met een dekzeil van de wagon uit de start set van de Minitrix. Dus de conclusie is, het is een samengestelde wagon van twee merken. Maar goed ik heb er weer een leuke wagon bij, al is hij dan niet origineel. Nogmaals bedankt allemaal. groetjes Bert.


Plaats reactie