Lasercut of niet ?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Henk_B
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2019 21:27

Lasercut of niet ?

Bericht door Henk_B »

Omdat ik niet zo handig ben met verf en verouderings technieken ben ik van plan mijn nieuw te bouwen modelspoorbaantje te voorzien van lasercut gebouwen.
Ik vraag me alleen af of er wel genoeg keuze is ....
Wie kan mij vertellen of ik bijvoorbeeld wel een mooi station kan inrichten inclusief de lokloods en bekohlung en dergelijke als ik alleen voor lasercut kies ?
En waar kan ik terrecht voor een uitgebreide keus in lasercut ?

Henk


Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Lasercut of niet ?

Bericht door mini rijder »

Markenburg heeft een heel mooi assortiment met Nederlandse stations, perrons, gebouwen enz.
Moet het meer duits georiënteerd zijn, dan heeft Modelbahn Union weer een heleboel keus.
Dus keuze genoeg om een interessante stations omgeving te maken.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Lasercut of niet ?

Bericht door Wim H »

Hallo Henk,
Ook MBZ (https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/) heeft een behoorlijke keuze.
Groet, Wim



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Lasercut of niet ?

Bericht door Sandopie »

Alleen moet je de gebouwen van MBZ, volgens mij, zelf volledig van kleur voorzien.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Lasercut of niet ?

Bericht door spoor65 »

MBZ moet idd zelf beschilderd worden.

Maar om eerlijk te zijn,
Als je plastic modellen bouwt, ja dan ga je verweren en verouderen, anders is het idd een plastic huisje. die look wil je er graag af hebben.
Maar mijn ervaring met laser-cut is eigenlijk niet anders. om het echt af te laten zijn, kan ook een laser-cut model gebaat zijn bij een wash en wat verouderen.

Overigens hoeft dat helemaal niet zo moeilijk te zijn.


op mijn diorama (thans beursbaan in opbouw) Martinshof in Hoonstätte, ben ik ook voor de eerste keer bezig geweest met verouderen.

Juist omdat ik hier niet alles definitief naar zijn grootje wilde helpen, heb ik daar gekozen om het met krijt te doen.

Gekocht bij de huisleverancier voor vele dingen die van toepassing kunnen zijn bij de hobby.

doosje van 24 soft pastel krijtjes van "van Eyck Art.


werkwijze, neem een krijtje, neem een bakje, met een mesje wat krijt los krabben, zodat je een poeder krijgt,
dit kun je dan met een penceeltje aanbrengen. dit kan droog, maar persoonlijk vond ik het resultaat beter, door het iets vochtig te maken, een papje als het ware, en het dan aan te brengen, na opdrogen ziet het er dan goed uit.


voordeel zeker als dit verouderen nieuw voor je is, mislukt het, dan is het met water, er zo weer af.

ik zag eerst ook erg tegen het werkje op, maar het is nu bijna een hobby binnen de hobby geworden, als je dan een resultaat ziet, waarvan je denkt, dat is een echte verbetering.

ik heb zelfs al autootjes aangepakt op deze manier, een pickup lekker bemodderd. dit soort dingen maakt het echt af en is zeker de moeite waard om er mee te gaan experimenteren.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie