Doehler & Haass DH10C

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Sandopie »

Het enige verschil tussen de Brawa versie en de D&H is de verpakking.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door martindomburg »

Dan doet Brawa het goed, never change a winning team.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Sandopie »

Martin,

Echt goed voor elkaar? D&H heeft een overeenkomst met Brawa afgesloten om de verkrijgbaarheid van hun producten binnen Europa te vergroten. Zie onderstaande tekst van de D&H-site.

"Wir freuen uns Ihnen mitteilen zu können, dass Ihnen unser Produktsortiment in Zukunft auch großflächig im Modellbahnfachhandel zur Verfügung stehen wird. Möglich wird dies, da wir mit der Firma Brawa einen starken Partner gewinnen konnten, der ausgewählte Produkte unseres Sortiments in sein reguläres Katalogprogramm aufgenommen hat. Neben unseren Decodern (mit und ohne Sound) in verschiedenen Anschlussvarianten werden auch Teile unseres Digitalsystems (wie unser Programmer) somit für einen größeren Kundenkreis verfügbar sein.
Unsere bisherigen Vertriebswege bleiben davon natürlich unberührt. Die Produkte können Sie auch weiterhin direkt bei der Firma Doehler & Haass per E-Mail bestellen und zusätzlich im ausgewählten Fachhandel erhalten. Dies gilt selbstverständlich ebenso für unseren Kundenservice. Auf uns können Sie sich verlassen – egal wo Sie Ihr D&H-Produkt erworben haben. (26. Februar 2015)"


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door martindomburg »

Marketing is niet lastig te doorgronden. Heb dit ergens vaker gelezen..... Maar laten we weer on topic gaan, ik denk dat de vraagsteller inmiddels genoeg antwoorden heeft en weinig trek in een discussie omtrent marketing strategieën ;) dat was ook niet de bedoeling van mijn bijdrage geweest.

Even samenvattend voor de poster van deze topic:

Puur doehler decoders worden in NL zover bekend door Freebit en DTS geleverd.

Alternatief zijn de Brawa decoders welke wat meer verspreid te koop zijn.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebel
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 feb 2019 23:36
Locatie: Brabantse Land

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Rebel »

Bedankt voor alle antwoorden. Het is mij nu een stuk duidelijker geworden v.w.b. de verkrijgbaarheid van de D&H decoders.
In de meeste gevallen zal ik ook wel via een van de webshops bestellen, echter het komt wel eens voor dat ik ineens zo'n decoder
nodig heb en hem dan ook graag in de winkel kan halen.
Wordt dus een beetje lastig, tenzij ik een winkel tref met de brawa decoders op voorraad.
In vlaardingen zit ook zo'n winkel met brawa, maar heeft deze niet op voorraad en moet deze ook apart bestellen.
Maar ook vlaardingen is niet echt in de buurt voor mij.
ESU decoders zijn over het algemeen beter verkrijgbaar en op voorraad in de diverse winkels.

Nadeel van de ESU decoder vind ik dat deze lastiger in te stellen zijn, vooral de kruipsnelheden.
Sommige motortjes krijg ik met een ESU vaak niet mooi lopend, terwijl dat tot nu toe met D&H wel steeds lukt.
ESU heeft over het algemeen wel erg veel instelmogelijkheden t.o.v. D&H.
Mijn voorkeur voor een micro is dan ook eerst de DH10C en dan pas een ESU micro V4.
Voor nano de PD05A. De ESU nano vind ik een waardeloos ding, gaat m.i. veel te snel kapot.
Deze nano's hebben ook geen kortsluitbeveiliging, dus als je per ongeluk sluiting maakt of dat je lokje even teveel stroom
trekt gaat hij kapot en kun je weer om een nieuwe.


"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
DR5000, 2xDR4088, 4xDR4018, MM, BR221, BR642s, BR140, BR401, BR212, NS351, S3/5 M3005, S3/5 M3010, S3/6, RH1116, BR18, 2xBR103, NS3851, NS1127, NS1855, BR E93

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Marco66 »

Hoi Rene, bij het rijtje van leveranciers kan je ook Valleitrein en Rokon zetten, voor Valleitrein geldt geen winkel maar wel op de beurs van Houten of in september bij de n-spoor dagen. (Alleen op zaterdag). Rokon, is ook op afspraak thuis te bezoeken, maar staat ook in Houten, en is op de digitale dag in Lochem aanwezig. (21 september)

Groeten Marco.


Groeten Marco

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Sandopie »

Modeltreinexpress in Vlaardingen kan ook toegevoegd worden aan de lijst van leveranciers.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Heiko »

@Sandopie die heeft D&H niet op voorraad. Moet besteld worden.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Doehler & Haass DH10C

Bericht door Sandopie »

Ik geef alleen aan dat ze D&H kunnen leveren. Overigens ze hebben er wel een klein aantal op voorraad.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Plaats reactie