'Bodembedekkers'

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
william
Berichten: 1199
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

'Bodembedekkers'

Bericht door william »

Nu ik eindelijk :D met de scenery kan beginnen heb ik gelijk al een vraag:
Wat gebruiken jullie al 'bodembedekkers'?
Onder dennenbomen bijvoorbeeld groeit geen gras, dus wat strooien jullie daar onder voordat de boompjes e.d. geplant worden?
Alvast bedankt.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: 'Bodembedekkers'

Bericht door Hoontje »

Ha William, ik gebruik allerlei strooisels en fine turfjes. Ik heb verschillende Hoe To's gemaakt. In de beschrijvingen staan vaak links naar de gebruikte producten.
Ook in m'n draadjes, zie m'n onderschrift, laat ik in foto's m'n verschillende stappen zien.
Mogelijk heb je er wat aan?

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: 'Bodembedekkers'

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi William, ik gebruik deels zand op plekken waar geen gras groeit, dat verlijm ik dan met verdunde verf waarmee ik het gelijk op kleur breng.

Verder heb ik een "bos bodem" mix die vooral bestaat uit fijngemalen gedroogde bladeren( 50 a 60%, zaagsel, wat fijne groene strooisel en wat donkere bijna zwarte vlokken. Als de bodem heel donker moet zijn kan je ook nog koffie gebruiken maar dat drijft erg dus voor het aanbrengen al mengen met lijm en/of water is wel handig. Ik heb het nu alleen nog in turfwagen en gemengd met gele grasvezels als mest gebruikt.

Voor de rest gebruik allerlei soorten grasvezels en strooisel, waar mogelijk zelf gemaakt van oud papier, oasis of sponsen gemengd met acrylverf.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: 'Bodembedekkers'

Bericht door traiNiac »

Hallo William,

Ik gebruik ook Woodland fine turf en zand in allerlei kleuren, evenals zaagrestjes van takjes die ik als boomstammen gebruik. En gedroogde koffiedrab om aarde weer te geven. Anita Decor heeft een mengsel dat bosgrond heet, maar dat vind ik zelf wat grof. Qua kleur wel heel geschikt.



michael45
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 nov 2014 21:08

Re: 'Bodembedekkers'

Bericht door michael45 »

Hoi William

ik gebruik van alles en nog wat.. van gezeefd vogelzand met zandkleur patineer poeder er door heen tot strooisels en tuffs van mininature.de.
je kan van alles bedenken...


Eerste N-spoor project: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8689
N-spoor in a Bottle viewtopic.php?f=14&t=13191
Merk : Minitrix
Soort systeem : Digitaal
Tijdperk: I / II
Plaats reactie