voor mij een raadsel

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: voor mij een raadsel

Bericht door Ad_M »

Hoi Jan,

Dank voor het delen
Zie het niet als lastig vallen maar een onuitwisbare ervaring rijker
Je bent echt het bewijs dat je NOOIT te oud ben om te leren zolang je open staat

En het helpt gewoon om te zien hoeveel lol jij in de hobby hebt Jan :mrgreen:

Ga vooral lekker zo door, ik weet dat ik nu voor allen spreek:

Graag gedaan, het was leuk om je te helpen 😊

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: voor mij een raadsel

Bericht door Willempie »

Beste Jan,

Fijn dat je het werkend hebt, en voor je zelf hebt opgelost. Maar ik zie niet wat hier het probleem is met doorbrandende wisselaandrijvingen.
Het wissel wat je nu openrijd, kan gewoon schakelen. En dat staat los van het denkende verhaal, want dat is de rijstroom, niet de schakelspanning van de wissels die 2 staan los van elkaar.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: voor mij een raadsel

Bericht door janiegein »

Hoi Willempie,

ik zal het wel weer op zijn janiegeins hebben proberen uit te leggen maar ik bedoel alleen maar aan te geven dat zoals de opstelling nu is ik geen schakelstroom nodig heb voor die éne specifieke wissel.
DAAR brandden steeds weer om wat voor reden dan ook die wisselaandrijvingen door.
Nu blijkt dat als ik voor die wissel gelijk een Fleischmann had gebruikt in de niet zelfdenkende functie dus met draadbruggen ik al dat gedoe met de wisselaandrijvingen en alles wat daar mee fout ging had kunnen vermijden.

de nieuw in gebruik genomen gebogen wissel moest juist zonder draadbruggen om hem net als Arnold zelfdenkend te maken.

meer en niets minder probeerde ik jullie te vertellen.

maar ook jij nog bedankt voor al jouw geduldige uitlegwerk.

en ja Ad ik heb een geweldig plezier in alles wat ik met de Geinbaan aan het doen ben.
heb nog heeel veel op het programma staan om te realiseren.

bijv;
eindelijk overal de seinplalen werkend te plaatsen daar waar nodig is.
stationsoverkapping met verlichting op station Hooggelegen maken.
stationsplein aanleggen bij station Nieuwestad.
achtergrond scenery maken in de rechter achter hoek bij station Nieuwestad.
de met kleine steentjes geplakte winkelstraatachtergrond opplakken en van lopende verlichting voorzien.
busstation aanleggen
enz enz enz

en dat we nooit te oud zijn om te leren dat is waar maar, is ons nog de tijd gegeven om dit allemaal waar te kunnen maken?
zoals de oplettende forumvolger heeft kunnen zien ben ik afgelopen week, aangegeven in de kolom " verjaardagen ", weeeer een jaartje ouder mogen worden dus we zijn hoe ongemerkt ook toch aan het aftellen.
niet dat ik eerdaags van plan ben om het bijltje erbij neer te gooien maar ja dat heb je niet in de hand.
daar wil ik ook niet bij stilstaan alhoewel dat soms best moeilijk is als je ziet dat er van de kennissen om je heen toch de één na de ander omvalt. dan besef je wel dat met het ouder worden er veel en vaak ook dichtbij er toch een einde is.
wat me dan doet terugdenken aan het draadje in de vraagbaak wat te doen bij overlijden van een mede forumlid.
daar werd toen redelijk bij stilgestaan maar sindsdien door niemand ooit meer aangekaart.

weten jullie wat, ik ga weer vrolijk en met plezier door met lekker prutsen aan de baan zolang het nog kan.

ik hoor en zie vanzelf hoe of wat jullie er van/over vinden.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie