CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Maven0409
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2019 10:58

CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Bericht door Maven0409 »

Beste treinliefhebbers,

Een tijd geleden heb ik een trein laten ombouwen van Selectrix naar DCC. In de winkel waar ik dat heb laten doen heeft de toenmalige technische medewerker bij deze trein ingesteld dat, zodra de rijrichting veranderd, de front verlichting uit fade en vervolgens omspringt naar de sluitverlichting. Deze sluitverlichting fade dan weer rustig in, om zo het effect van gloeilampen te simuleren. Dit wil ik ook bij mijn andere treinen zo uitvoeren, want die springen meteen om, zodra de rijrichting veranderd. Ik heb er een ESU locpilot DCC decoder inzitten. In de handleiding kom ik er niet achter welke CV-code het is. De technische medewerker werkt er helaas niet meer en de verkoper weet het ook niet. Weet iemand van jullie het toevallig?

Met vriendelijke groet,
Bart.


Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 893
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Bericht door Hube »

Handleiding ESU lokpilot V4.0:
blz 58:
mode select: CV259 licht voor, CV267 licht achter
blz 56:
mode select: 2 voor auf./abblendbar

blz 58:
Daarnaast zijn er nog een paar effecten in deze mode in te stellen, voor licht voor/achter, zoals CV260/268: in/uit vertraging, CV262/270 helderheid etc.

Kijk maar eens of je daar uitkomt, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het instellen van CV's. Met de ESU decoder is veel mogelijk maar wel ingewikkeld.

En als je met een MM de CV's boven CV255 wilt programmeren dan is daar een trucje voor, zie blz 34. Kan ik je indien nodig wel uitleggen.


succes,

groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Bericht door Ad_M »

Linkje om het makkelijker te maken (pdf): http://www.esu.eu/uploads/tx_esudownloa ... _eBook.pdf

Succes

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 893
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Bericht door Hube »

Ja, mooi en in het Engels, :D

De blz. nrs. zijn in deze handleiding anders dan in mijn versie:
blz. 58 en blz 56 > blz 44

en de uitleg voor het programmeren met de MM van cv's boven de 255 staat nu op blz 28

Deze Engelse versie van de handleiding is wel overzichtelijker,

groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: CV-waarde dimfunctie verlichting rijrichting.

Bericht door Redskin »

De ESU LokProgrammer is een aanrader: die helpt je in een paar muisklikken met de meest ingewikkelde settings (en dat langzaam aan- en uitgaan is vooral bij de locs van oudere tijdperken echt geweldig; overigens is die functie NIET beschikbaar op de LokPilot Standard!). Je kan voor jouw loc meteen een file aanmaken en opslaan. Mochten de instellingen onverhoopt verloren gaan, dan kan die in een paar tellen weer uploaden. Hatseflats! :D
Even koekelen voor prijs en beschikbaarheid van de LokProgrammer; anders kan je iemand je wellicht helpen met programmeren.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Plaats reactie