sein palen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
den1975

sein palen

Bericht door den1975 »

Vraag

Ik wil binnen kort seinpalen op mijnbaan zetten . Maar ik heb digitaal. hoe moet ik alles aan sluiten, en wat heb ik nodig.


gr dennis


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: sein palen

Bericht door Rob Fongers »

Dennis,

Waarmee rij je?
Wat wil je?

Wat je nodig hebt

Seinpalen
Decoder of schakelaar
Draad
Geduld


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
den1975

Re: sein palen

Bericht door den1975 »

hoe bedoel je waar rij ik mee. En ik wil arm seinen op de baan hebben en de draat weet ik wel maar wat ik wil/zoek is kan ik aneloog aansluiten of moet ik weer een decoder onder de plaat maken. En kan ik de sein palen op mijn wissels aan sluiten.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: sein palen

Bericht door Rob Fongers »

Dennis,

Kijk nu weten we dat je analoog rijdt en je dus ook geen computer sturing hebt. De decoders vallen dus af.

Fleischmann heeft schakelaars nr 6927 en 6928 waarmee je een armsein kan bedienen. kijk ookhier

Of je ze door je wissel kan laten sturen hangt ervan hoe en wat voor wissels je hebt.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
den1975

Re: sein palen

Bericht door den1975 »

ik rij digitaal



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: sein palen

Bericht door FidOo »

dennis wil je iets uitgebreider zijn in je uitleg. Dit helpt de mensen hier om een beter antwoord te geven.

Je rijdt dus digitaal. Rij je via een pc of een centrale. En nog belangrijker hoe wil je de seinen aansturen? Gaan deze automatisch mee met wissels of iets dergelijks.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: sein palen

Bericht door Saraan »

...en om welke seinen gaat het: armseinen of lichtseinen? Zijn de armseinen elecromechanisch?...

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Wim Ros

Re: sein palen

Bericht door Wim Ros »

den1975 schreef:Vraag

Ik wil binnen kort seinpalen op mijnbaan zetten . Maar ik heb digitaal. hoe moet ik alles aan sluiten, en wat heb ik nodig.


gr dennis
Veel geld, veel geduld, seinpalen en een baan.



Mvg Wim.


Plaats reactie