bonn/keulen

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
haverkatrans
Berichten: 273
Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
Locatie: Goor

bonn/keulen

Bericht door haverkatrans »

Hoi forumgenoten,

Ik ga binnenkort een weekendje naar Bonn en Keulen.
Is daar iets op treingebied, wat ik zeker niet mag missen?

m.vr.gr.



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: bonn/keulen

Bericht door TonN »

De brug over de Rijn bij Keulen.


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: bonn/keulen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Maak daar maar bruggen van de Süd Brücke mag je ook niet missen daar gaat al het goederenverkeer en vertraagde ICE's over.

Verder Köln Süd, West en Hansaring, de eerste 2 voor het goederen en noord/zuid reizigers verkeer en bij Hansaring komt alles van en naar het Hbf samen en is de favoriete spotplek van m'n moeder.

Tussen K-Hansaring en K-West ligt nog een voetgangersbrug waar je mooi zicht heb op de splitsing van alle lijnen bij K-Hansaring en op de voorgrond vooral het splitsen van de goederenroutes richting Aachen/Venlo en Neuss.

Verder is het U-stadtbahn traject van de U16 van Ubiering tot net voorbij de Südbrücke de moeite waard. Het is het laatste restant van het voormalige Köln Bonner Eisenbahn tracé. Als die Nord-Süd tunnel jaren terug niet was ingestort was dit traject allang verdwenen.

Verder ga je zuidelijker richting Wesseling-Bonn met de U16 nog dwars door de Chemische industrie heen wat zeer de moeite waard is. Het zelfde doe je in Dormagen met de trein. Gezien de drukte zijn de U16 en U18 ook mijn favoriete vervoermiddel tussen Köln en Bonn, dan kan je na een tijdje tenminste gewoon zitten bij de trein mag je blij zijn als je er in past is mijn ervaring.

Ook een mooi stuk is tussen Königswinter en Bad Honnef, de U66 rijd daar direct langs de Rhein en 50 tot 100m verder loopt de Rechts Rheinische spoorlijn waar al het goederen vervoer overheen gaat.

Verder zijn er nog zat andere interessante plekken te vind, maar dat hangt ook af van waar je voor gaat. Ik vind cargo en lange afstandsreizigers verkeer leuk maar meer van het regionale reizigers verkeer in alle soorten en maten.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: bonn/keulen

Bericht door Wim H »

Vanuit Königswinter (5 km ten Z.O. van Bonn) vertrekt ook de Drachenfelsbahn. Een tandradbaantje naar de Drachenfels (what's in a name...). Halverwege is kasteel Drachenburg, boven is een restaurantje met uitzichtpunt over het Rijndal. Meer info op:
https://www.drachenfelsbahn.de/index.php/de/
Groet, Wim


Plaats reactie