wat kan ik hier voor vragen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

wat kan ik hier voor vragen

Bericht door u43hvs »

ik heb hier een Arnold motorpost ,type nummer 2337 staan, welke nauwelijks gebruikt wordt door mij (ik ben meer van de diesels).
Deze loc heb ik twee jaar geleden aangeschaft voor 160 euro
is vorig jaar gereviseerd en gedigitaliseerd door DTS voor 180 euro, daarbij is een Kuehn 82310 N45 locdecoder ingebouwd zijn de frontlichten omgezet naar led en is ook sluit en cabine verlichting ingebouwd.
Optisch in nieuwstaat de originele verpakking vertoont een barst
De tandwielen zijn nog niet vervangen.
Wat kan ik ik hiervoor vragen bij verkoop?


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door spoor65 »

Hisko,

Het origineel hier geplaatste bericht, wat met de beste bedoeling was geplaatst, om een mede modelspoorder te helpen met een stukje advies, is door mij zelf verwijderd,

Om de simpele reden dat de, soms wat hilarisch bedoelde, gekozen verwoording, blijkbaar iemand in zijn verkeerde keelgat geschoten is.
Gelukkig heeft diegene mijn antwoord keurig op zijn eigen manier herhaalt, en daarin ook niet verzuimd, om mij openlijk de les te lezen. dus er is geen info verloren gegaan,

Hisko, of wie anders dan ook, mijn pb staat altijd open voor vragen, en mocht ik daarmee kunnen helpen en/of adviseren, zal ik de laatste zijn om dat niet te doen.

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 13 nov 2019 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door u43hvs »

Ach, hij staat ook niet in de weg.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

Hoi Hisko,

https://www.spurweite-n.de/ncontent/ndb ... e=3#prices
Zoals je ziet schommelt de prijs behoorlijk. Te maken met aanbod of ...... geen idee.
Wat een liefhebber er voor over heeft(klinkt vriendelijker dan de gek er voor geeft) en ja, op catawiki kunnen prijzen oplopen. Of je daar dan een mafketel voor moet zijn?
Bedrag wat jij er voor betaald hebt totaal zal je er niet voor kunnen krijgen. Ik schat als uiterste €225,- van iemand die de waarde van de ledverlichting
en cabineverlichting weet te waarderen.

Freddy
Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.
Ik zou je onderschrift maar eens aanpassen, weinig liefde


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Frank_N »

Hoi Hisco, ik wil dat model graag in mijn bezit krijgen maar zit niet te wachten op digitaal.


Groet van Frank

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door u43hvs »

Frank, dan ben je nog wel te helpen https://www.marktplaats.nl/l/hobby-en-v ... motorpost/


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door spoor65 »

robert schreef: 12 nov 2019 18:14 Hoi Hisko,

https://www.spurweite-n.de/ncontent/ndb ... e=3#prices
Zoals je ziet schommelt de prijs behoorlijk. Te maken met aanbod of ...... geen idee.
Wat een liefhebber er voor over heeft(klinkt vriendelijker dan de gek er voor geeft) en ja, op catawiki kunnen prijzen oplopen. Of je daar dan een mafketel voor moet zijn?
Bedrag wat jij er voor betaald hebt totaal zal je er niet voor kunnen krijgen. Ik schat als uiterste €225,- van iemand die de waarde van de ledverlichting
en cabineverlichting weet te waarderen.

Freddy
Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.
Ik zou je onderschrift maar eens aanpassen, weinig liefde

Tja, wat moet ik hier nu op zeggen?
de term "wat de gek er voor geeft" is al jaren een algemeen nederlandse gebruikelijke uitdrukking.

en een beetje hilarisch iets zeggen mag dus ook al niet meer? Als ik mijn avatar nu verander in een zwarte piet, ga je mij dan vragen om het forum te verlaten?

man man. lekker belangrijk allemaal,

ik zal mijn bijdrage wel verwijderen Robert.

wie is er hier nu eigenlijk aan het oordelen, iemand die mij persoonlijk niet eens kent. maar die wel ff mij de les wil leren.

Dank man, ga je gang, doe waar je plezier in hebt.

gegroet.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Pjotr »

Weer even on-topic .......

Sluit- en cabineverlichting zijn best wel uniek bij de Motorpost. Dat kan nog best wel van waarde zijn voor een echte liefhebber. Zou me niet verbazen als je nog wel wat hoger dan € 225,- uit kan komen.

Voor het huidige exemplaar op MP kun je er ook zo'n € 20,- bijtellen wanneer je de genoemde tikkende tandwielen bijvoorbeeld door Rob Bisschop laat vervangen. Dan ga je met het huidige bod al aardig richting de € 225,- voor een analoog exemplaar zonder sluit- en cabineverlichting.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Rick »

Het vergelijken van de prijs van een analoog model met een digitaal model met extra functies lijkt me niet heel relevant. Zoals Pieter zegt zal je wel meer dan de 225 kunnen krijgen, zeker als iemand die functies interessant vindt.
De tandwielen zijn zelf ook vrij simpel te vervangen, veel werk is het niet.



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Sandopie »

spoor65 schreef: 13 nov 2019 21:13
robert schreef: 12 nov 2019 18:14 Hoi Hisko,

https://www.spurweite-n.de/ncontent/ndb ... e=3#prices
Zoals je ziet schommelt de prijs behoorlijk. Te maken met aanbod of ...... geen idee.
Wat een liefhebber er voor over heeft(klinkt vriendelijker dan de gek er voor geeft) en ja, op catawiki kunnen prijzen oplopen. Of je daar dan een mafketel voor moet zijn?
Bedrag wat jij er voor betaald hebt totaal zal je er niet voor kunnen krijgen. Ik schat als uiterste €225,- van iemand die de waarde van de ledverlichting
en cabineverlichting weet te waarderen.

Freddy
Als je oordeelt over mensen,
heb je geen tijd om van ze te houden.
Ik zou je onderschrift maar eens aanpassen, weinig liefde

Tja, wat moet ik hier nu op zeggen?
de term "wat de gek er voor geeft" is al jaren een algemeen nederlandse gebruikelijke uitdrukking.

en een beetje hilarisch iets zeggen mag dus ook al niet meer? Als ik mijn avatar nu verander in een zwarte piet, ga je mij dan vragen om het forum te verlaten?

man man. lekker belangrijk allemaal,

ik zal mijn bijdrage wel verwijderen Robert.

wie is er hier nu eigenlijk aan het oordelen, iemand die mij persoonlijk niet eens kent. maar die wel ff mij de les wil leren.

Dank man, ga je gang, doe waar je plezier in hebt.

gegroet.
Freddy,

Volgens mij viel Rob niet over de term "wat een gek ….", maar over de opmerking "mafketels op catawiki". Deze opmerking staat haaks op jouw onderschrift "Als je oordeelt …..".


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

Hoi,

Even een beetje off topic. De tandwielen, weet iemand nog een adres voor de messing tandwielen van KH? Deze firma is gestopt i.v.m. het overlijden van de eigenaar.

Rinus, je begrijpt het helemaal.Maar ik houd verder mij mond.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Sandopie »

Rob,

Ik inmiddels ook.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

Hoi Rinus,

Wordt dan wel stil.......... :D :D :D :D :D

Ik denk dat jouw onderschrift nu van toepassing is.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Sandopie »

Rob,

Je gaat mij toch niet vertellen dat ik de laatste tijd zo luidruchtig ben :-)!


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

Rinus,

Echt niet. Laten we aan andere over. (waar blijven de mods trouwens?)


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Sandopie »

robert schreef: 14 nov 2019 13:01 Rinus,

(waar blijven de mods trouwens?)
Rob,

Ik zou niet weten waarom de moderatoren hier in zouden moeten grijpen. Volgens mij, maar wie ben ik, staat er niets schokkends in het geheel.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

hoi Rinus,

Nou , meer omdat we wel erg van het onderwerp afdwalen. Ben duidelijk vergeten een smiley er achter te zetten om aan te geven dat het niet te serieus genomen moest worden. Op het andere forum wordt dit "slow chat"genoemd. Dan wil de zamboni wel eens te voorschijn komen.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Ad_M »

robert schreef: 14 nov 2019 13:50Dan wil de zamboni wel eens te voorschijn komen.
Hehehe, verkeerde forum
Hier is het meer de "bier en chips" en ff achterover zitten :lol: ;)
Komt vanzelf weer goed, net als bij de Motorpost

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

O ja, daar ging het over :D Denk dat Hisko voor zijn mP nog wel een nette prijs voor kan vragen en zal krijgen als hij tot verkoop over gaat.
De tandwielen, weet iemand nog een adres voor de messing tandwielen van KH? Deze firma is gestopt i.v.m. het overlijden van de eigenaar.
Als iemand wat weet, dan hoor ik dat graag.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Rick »

Als dit forum net zo groot is rijden hier ook Zamboni's rond vermoed ik. O ja, on topic:

https://www.ebay.de/itm/8811-Zahnrader- ... SwX1la31Fz
Die heb ik gekocht en in de mP gezet, zonder verder speciaal gereedschap of iets dergelijks nodig te hebben.



robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door robert »

O mooi, KH verkoopt zijn voorraad dus uit via ebay. Had ik zelf niet opgemerkt. Bedankt voor de tip!


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door u43hvs »

ik weet genoeg, dus kwebbel verder rustig door


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: wat kan ik hier voor vragen

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,
robert schreef: 14 nov 2019 14:00 O ja, daar ging het over :D Denk dat Hisko voor zijn mP nog wel een nette prijs voor kan vragen en zal krijgen als hij tot verkoop over gaat.
De tandwielen, weet iemand nog een adres voor de messing tandwielen van KH? Deze firma is gestopt i.v.m. het overlijden van de eigenaar.
Als iemand wat weet, dan hoor ik dat graag.
Als het goed is doet Rob Bisschop dit!


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Plaats reactie