Schroefjes tussen de rails

Vraag maar raak!
Plaats reactie

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Schroefjes tussen de rails

Bericht door TonN »

kees gorter schreef: 09 mar 2020 16:58 En zie ook nooit in de werkelijkheid schroeven of spijkers tussen de rails.
De eerste serie koplopers schijnen nogal de gewoonte te hebben gehad om onderdelen te verliezen, maar dat zie je natuurlijk niet als je erin zit.
En dan zijn inderdaad deze schroefjes niet op schaal. :)


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Schroefjes tussen de rails

Bericht door BenQ »

In de goedkope tacker van Gamma passen 6 en 8 mm nietjes, 10 mm nietjes moet je eerste inkorten tot 9 mm. :lol: :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Schroefjes tussen de rails

Bericht door FidOo »

Ik gebruik gewoon messing schroefjes van de bouwmarkt in de maat 2,5x16mm die schroef ik tussen de bielzen. Daarna gaat alles in de ballast en wordt het verlijmd. Als 't allemaal vast zit dan gaan de schroefjes er weer uit. Voor mijn schaduwstation heb ik nadat alle rails op maat gemaakt was de kurk ingesmeerd met bisontix en vervolgens alles weer terug gelegd en met wat gewicht er op zodat het goed vast zit.

Toch lijkt me die oplossing met nietjes ook prima.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Schroefjes tussen de rails

Bericht door [Patrick] »

Nadat ik schroefjes ben gaan gebruiken kregen een loc en een aantal rijtuigen er last van. Ik ben gewoon overgestapt op wat ik had liggen; nietjes of lijm. Iets verdunde boekbinderslijm druppelen en dan de rails verzwaren. Wachten duurt lang. Nietjes werkt lekker snel. Deze laat ik zitten in het schaduwstation en helix.


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Plaats reactie