CORONA

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
janiegein

CORONA

Bericht door janiegein » 13 mar 2020 16:07

hallo allemaal,

gewoon NIEUWSGIERIG.

door mijn slechte gezondheid vanwege mijn longen ben ik nu dagelijks bezig met het coronavirus.

ik behoor tenslotte wel tot de hogere risicogroep en ik maak me daar best wel zorgen om.

gelukkig ben ik er tot nu toe van gevrijwaard gebleven en mijn gezondheidsklachten blijven gelukkig op hetzelfde peil zoals dit al lange tijd is.

ik ben echt niet de enige op dit forum die met longproblemen rondloopt dus is mijn vraag aan jullie allemaal heel simpel.

hoe gaan jullie er mee om of heeft het virus bij jullie wel toegeslagen???

ik weet dat dit geheel offtopic is maar gezien de actualiteit toch belangrijk genoeg om ernaar te vragen.

ik ben in ieder geval blij met onze hobby want strikt genomen is dit een prima uitlaatklep en middel om de eventuele verplichte quarantainetijd door te komen.

ik wens in ieder geval een ieder de beste gezondheid toe.

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

WilcoV

Re: CORONA

Bericht door WilcoV » 13 mar 2020 16:13

Tsja, ik behoor nog niet tot enige risicogroep maar kom door mijn werk wel met veel mogelijke besmettingshaarden in contact. Persoonlijk maak ik me er weinig zorgen over, hoewel het ernstig kan zijn is het an sich niet ernstiger dan het risico dat je loopt bij een gewone griepinfectie. Gezien echter de nog matige behandelings mogelijkheden is voor risicogroepen uiteraard het risico weer groter.
Ik doe er zelf derhalve weinig meer tegen dan wat ik normaal aan hygienische maatregelen neem.
Als je in een risicogroep zit zou ik echter geen onnodige risico's nemen en gewoon lekker thuis meer aan de modelbaan werken.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rene-k

Bericht door Rene-k » 13 mar 2020 16:25

Ik kom door mijn werk met veel mogelijke besmettingshaarden in contact. Wat men echter niet moet vergeten is dat dit niet meer is dan een ernstige vorm van griep. Afgelopen jaar zijn er ook meer dan 2000 mensen aan de griep gestorven en daar heb je niemand over gehoord. Dit is een nieuwe vorm van griep die nog onbekend is en daardoor moeilijker te behandelen.
Behoor je tot een risicogroep, ga het gewoon niet opzoeken en volg de standaard hygiëne regels.

Groet,

René

Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann

Modelbouwerke

Bericht door Modelbouwerke » 13 mar 2020 16:44

Ik behoor niet tot een risicogroep.
Kom weinig in contact met andere mensen (ben een vroeg gepensioneerde), tenzij tijdens het boodschappen doen.
Met andere woorden, echt van wakker liggen doe ik (momenteel) niet.
Hygiëne een beetje in het oog houden, meer doe ik niet.

Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

PietB

Bericht door PietB » 13 mar 2020 16:54

Jan,
ik behoor wel tot de risico groep (hart en long problemen) ik heb op dit moment lichte verkoudheidsklachten, hoesten, keelpijn en loopneus.
Gelukkig (nog) geen koorts.
Maar ik ben in telefonischoverleg met mijn huisarts geweest en die heeft me gisterochtend geadviseerd om twee weken in sociale isolatie te gaan.
Wat ik meteen heb gedaan, ik kom alleen nog voor boodschappen de deur uit.

Overleg anders ook met je huisarts wat in jouw geval het beste is om te doen.

grt Piet.

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn » 13 mar 2020 17:04

Ik behoor wel ivm m'n luchtwegen tot een risico groep en krijg daarom ook ieder jaar de griepprik en als de griep eerder is of er komt een andere griep dan waar de griepprik voor is en ik krijg het dan heb ik wel een probleem.

Ik kom altijd met heel veel mensen in contact mede ook omdat ik bij vrienden die buschauffeur zijn in de bus te vinden ben( ga ik zo ook weer gewoon doen, de passagiers moeten wel vanaf vandaag achter in stappen volgens breng.nl) daardoor heb ik wel een aardige weerstand inmiddels en ben ik minder vaak ziek als diverse mensen om mij heen. Als ik wel ziek word zijn m'n luchtwegen ook bijna altijd het probleem.

Ik was niet van plan me er heel veel zorgen over te gaan maken en ik ben niet van plan m'n normale bezigheden meer als strikt noodzakelijk bij te stellen. Wel ga ik geen onnodig risico lopen en zo gaat een dagje Tilburg wat op de planning stond een dagje Deventer worden.

Zoals al gezegd, er gaan ook zat mensen aan griep dood ieder jaar.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

Folkert van Wijk

Bericht door Folkert van Wijk » 13 mar 2020 17:28

Deventer is een prima stad voor een dagje uit. Of om er te wonen. ;-)

Dus welkom en geniet er van!

Bjor

Bericht door Bjor » 13 mar 2020 17:52

Iedereen denkt toch weer vooral aan zichzelf (zucht....). :( En wat met uw reizigers? Wie zorgt ervoor dat Preisertjes (personeel en reizigers) altijd in hun elleboogjes hoesten en tenminste (200 : 160 =) 1,25 cm afstand houden tot elkaar? Voor je het weet is een heel doosje van € 9,95 besmet en is het uit met de pret! :cry:

O, modelspoorders: let op Uw saeck(je).

Groet, Ben
:mrgreen:

Liefhebber van N-spoor, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II
en verder alles wat met groot- en modelspoor te maken heeft.

Hoontje
Moderator

Bericht door Hoontje » 13 mar 2020 18:30

Ha Jan,

Het houdt ook hier de gemoederen bezig. Ik zit drievoudig in de risico groep... Longpatiënt, werkend als verpleegkundige en in het dorp hiernaast werd de eerste besmetting ontdekt...

Maar, jezelf niet gek laten maken, de overheidsite van het Corona virus in de gaten houden helpt. Volgens het longfonds zijn mensen met COPD en Astma relatief "veilig", als je de aanwijzingen rondom hygiëne en ziekteklachten volgt. Heb je andere (long)problemen, overleg dan met je huisarts bij angst of twijfel.
Laat je niet gek maken.

Sterkten allen in elk geval!

Groetjes

Hoontje

anne w

Bericht door anne w » 13 mar 2020 23:23

De afgelopen week ben ik, als coördinator voor het "verhuren" van de mobiele banen van de MSG/Den Bosch geconfronteerd met twee afzeggingen, de jaarlijkse tentoonstelling van de MAK/Kaarst en het Hertogpost Event in Den Bosch.

Inmiddels heeft het bestuur van de MSG/Den Bosch besloten om de club tot nader order te sluiten, motivatie: gemiddelde leeftijd is hoog, ook relatief veel andere risico-lopers en Brabant.

Ik ben zelf ook een 3-voudige risicoloper, leeftijd, hart en lage weerstand door reuma medicijnen (je wordt niet minder jong zonder gebreken)

Voorzichtig zijn, maar niet in paniek raken en vooral NIET HAMSTEREN (hoe dom kunnen mensen zijn)

Groet, Anne W

H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

Plaats reactie