Welke rails

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Welke rails

Bericht door rjvanhouten »

Mathijs schreef: 21 mar 2020 12:34 Zijn er miss instructie filmpjes op YouTube die helpen bij het leggen Peco? Ik heb net gezocht op YouTube maar kan niet heel veel vinden (alleen iemand die met een houten draai ding werkt).
Dan zoek je niet goed. Probeer het eens met de woorden 'peco n gauge flexi track'.
(Overigens is 'n gauge' niet persé noodzakelijk. De werkwijze is hetzelfde voor H0.)

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Welke rails

Bericht door Mathijs »

Ik heb al de het YouTube filmpje bekeken dat Ronald gedeeld had. Ik zie dat ze gewoon met de hand gevormd worden, dus dat ziet er wel makkelijk uit. Ik wil een lange baan maken aangezien ik graag een loc met veel rijtuigen zie rijden. Voor die lengte stukken zal ik dan wat flexrails gebruiken. Ik koop gewoon een paar van Peco en van Fleischmann en dan zie ik wel wat ik het prettigst vind werken. Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties. Erg fijn om te zien dat iedereen zo bereid willend is om mee te denken


Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Welke rails

Bericht door geertvt »

Ik ben 1,5 jaar geleden weer begonnen met modelspoor en ben gestart met Fleischmann Rails zonder bedding. Makkelijk, stevig en rijdt prima.
Daarna begonnen met wat flexrails. Er is een wat vastere/starre en een soepele/zeer flexibele rails te koop (nummer 22000 en 22001).
Spannend om voor het eerst met een Dremel stukken rails te zagen, maar dat ging al snel veel beter.
De rails voldoet prima, is ruim voorhanden online en in modelspoorwinkels.
Succes met je keuze!


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Welke rails

Bericht door Mathijs »

geertvt schreef: 21 mar 2020 14:07 Ik ben 1,5 jaar geleden weer begonnen met modelspoor en ben gestart met Fleischmann Rails zonder bedding. Makkelijk, stevig en rijdt prima.
Daarna begonnen met wat flexrails. Er is een wat vastere/starre en een soepele/zeer flexibele rails te koop (nummer 22000 en 22001).
Spannend om voor het eerst met een Dremel stukken rails te zagen, maar dat ging al snel veel beter.
De rails voldoet prima, is ruim voorhanden online en in modelspoorwinkels.
Succes met je keuze!
Als ik op fleischmann 22001 zoek vind ik niks qua flexrails. Neem aan dat je die vastere/starre rails gebruikt voor de rechte stukken?


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Welke rails

Bericht door Alro »




Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Welke rails

Bericht door Mathijs »

Alro schreef: 21 mar 2020 17:03 Gewoon even bij onze sponsor zoeken (en bestellen ;) ):
Fleischmann 22200 Flexrail zeer flexibel 730 mm
Fleischmann 22201 Flexrail star 730 mm
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb 🤦🏻‍♂️. Op Google gaf dit nummer samen met fleischmann geen hits. Maar heb m nu dankzij jou gevonden bij onze sponsor 😋


Plaats reactie