Ik weet dat hier Kato specialisten zijn, dus graag uw hulp.
1) Wat is de stelschroef bij "Frog Power OFF ON".
2) Er staan verbindingslijntjes tussen "Straight Side" en "Curved Side" met aan beide zijde stelschroeven. Keuze tussen "Power Routing" en "Non Power Routing".
Extra informatie: ik rij met een analoge treinbaan.
Hoge resolutie afbeelding.
(P.s.: Er was geen handleiding in de doos aanwezig).
Kato wissels
Re: Kato wissels
Het schroefje Frog Power On/Off zorgt er voor dat het hartstuk (in het engels heet dat frog) van spanning wordt voorzien. Deze moet je dus op ON laten zitten, anders is het hartstuk spanningsloos en gaan je treinen daar stil staan.
De schroefjes bij straigt en curved side met de keuze Power-routing of Non-Power-Routing zijn er voor om te kiezen of je wissel "denkend" moet zijn of niet, met andere woorden. de spanning wordt alleen doorgegeven bij de wisselstand.
Non-power-routing is dus niet denkend, en power-routing wel denkend. (vergelijk dit maar met de nietjes die in fleischmann of minitrix wissels zitten)
De schroefjes bij straigt en curved side met de keuze Power-routing of Non-Power-Routing zijn er voor om te kiezen of je wissel "denkend" moet zijn of niet, met andere woorden. de spanning wordt alleen doorgegeven bij de wisselstand.
Non-power-routing is dus niet denkend, en power-routing wel denkend. (vergelijk dit maar met de nietjes die in fleischmann of minitrix wissels zitten)
Re: Kato wissels
Bestaat deze optie ook bij de ‘lange’ wissels van Kato? Ik zie deze schroefjes daar niet, wel 2 schroefjes die volgens mij alleen de afdekplaat op z’n plek houden.
Ik rijd digitaal, en wil juist wel altijd overal spanning op de rails hebben.
Ik rijd digitaal, en wil juist wel altijd overal spanning op de rails hebben.
Re: Kato wissels
Nee niet bij de lange wissels alleen bij de korte wissels. De lange wissels moet je dus beide kanten voeden als je stroomvoorziening wil hebben op het spoor waar de wisseltongen niet aanliggen.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie