Roco NS Shimmns Coilwagens - NUmmervariant

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Roco NS Shimmns Coilwagens - NUmmervariant

Bericht door Merijn »

Hallo allemaal,

Van de Roco Shimmns NS coilwagen met artikelnummer 25207 zouden twee versies uitgebracht moeten zijn:

in 1997 de versie met wagennummer: 31 84 477 3 040-5
in 1998 de versie met wagennummer: 31 84 573 0 087-1

Zie het handige en informatieve topic van Wilco voor meer achtergrondinfo: viewtopic.php?f=49&t=11763

Mijn vraag is: heeft iemand hier op het forum de nummervariant uit 1998 in zijn bezit of wel eens gezien?

De versie uit 1997 heb ik inmiddels aan mijn collectie toe kunnen voegen. De versie uit 1998 ben ik nog niet in het wild tegen gekomen. Ik vraag mij af of die uberhaupt wel uit is gebracht (is ook een discussiepunt in Wilco's topic) en of het daarmee zinvol is hier achteraan te (blijven) gaan.

Ben benieuwd! En alvast dank voor jullie hulp.

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: Roco NS Shimmns Coilwagens - NUmmervariant

Bericht door focus2 »

ik heb deze ook, echter de tweede ook niet.(ook nog nooit tegengekomen)
in de Duitse spurweite n databank staat die wel vermeld, echter in ns 1:160 niet.
denk dat de wagon niet is uitgebracht.
(jammer dat die site niet meer actueel is)

mvrgr,
Bernard


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Roco NS Shimmns Coilwagens - NUmmervariant

Bericht door Sibbesuisje »

Ja Merijn,

die uitdaging is bekent. Roco heeft vaak verschillende nummer varianten uitgebracht. https://www.spur-n-datenbank.de/ geeft hier een goed overzicht van. Echter, sommige nummer varianten lijken niet te vinden (of niet te bestaan?) (ondervind dezelfde uitdagingen met NS Gs wagons en NS open goederenwagons). Voorheen had ik gezegd: goede reden om beurzen af te struinen, maar dat is nu lastig..... Ik hoop dat je succes hebt in je zoektocht!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Roco NS Shimmns Coilwagens - NUmmervariant

Bericht door Merijn »

Hallo Bernard en Sander,

Dank voor jullie terugkoppeling! Het was mij ook al opgevallen dag in de beide Duitse databanken alle twee de varianten worden genoemd en op de Nederlandse niet. Vandaar dat ik dacht om meer eens even wat ‘veldwerk’ te doen op het forum, bij gebrek aan beurzen. Afijn, ik zie online volgens mij ook alleen de eerste variant voorbij komen. Blijft dus onduidelijk of die tweede versie ooit is uitgebracht of niet. Hopelijk kunnen we binnen afzienbare tijd weer eens ‘live’ rondstruinen op een beurs. Wie weet kom ik hem dan nog eens tegen...

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Plaats reactie