edit

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik zou zeggen kijk eerst wat je allemaal nog nodig hebt en kijk dan over je wat je over hebt bij een winkel( onze forum sponsor bijvoorbeeld) kan inruilen om daarmee de dingen die je wel nodig hebt te financieren. Bij winkels krijg je er altijd meer voor als je het inruilt voor spullen t.o.v. dat je er geld voor wil hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door Willempie »

Werner schreef: 17 jul 2020 13:44

Het gaat om een Fleischmann digital startset 931086 met multimaus. Maar zonder de centrale, locomotief & wagons
Deze set:
Afbeelding

De centrale en stekkertrafo staan wel op de foto. Maar de centrale uit deze set gebruik ik wel, die is dus niet 'over'.
Ik heb al wel een multimaus, dus die is dubbel. En tevens nog een Rocco Booster (met een grote digitale trafo).
Rails en wissels heb ik ook genoeg. Geld heb ik natuurlijk niet genoeg of ' voldoende over' :D Maar het is ook niet op, dus ik 'moet' niet verkopen.

Vraag
Volgens mij levert alleen de Multimaus en de rails, hoewel splinternieuw, niet veel op zonder centrale en digitale loc. Misschien €100 maximaal ofzo?
Als ik het weer compleet met de FLM centrale en één van mijn locs zal het wel iets meer opleveren, maar toch ook geen hoofdprijs van >€200, of wel? Bovendien ben ik dan een loc en de centrale kwijt..

De Multi-Maus dat is de centrale, dat zwarte kastje is geen centrale maar alleen maar een Booster.
Dus gewoon houden, die handel en gebruiken.

Groetjes.



rongoos
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:37

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door rongoos »

kun je met alleen een mutimaus de baan aansturen dan? je moet er dan toch een centrale bij hebben?



piksov
Berichten: 1418
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door piksov »

je hebt de grijze of rode multimaus nodig, en het zwarte kastje.

In de wandel gangen zou IK zeggen zwarte kastje is de centrale, en de muis is de handregelaar.

Hier is dat niet zo, zoals Wim al aangaf, de muis is zowel de handregelaar, maar is ook de centrale (want hij 'maakt' het dcc signaal). Het zwarte kastje speelt dan alleen voor versterker, booster.

Guus



Lare0008
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2020 07:47

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door Lare0008 »

In het zwarte kastje kan je 2 multimaus aansluiten master en slave waarbij op de slave evt nog een splitten kan voor een derde multimaus succes joop


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: advies gevraagd verkopen van digitale startset (en welke prijs levert zoiets op?)

Bericht door shoven »

Let op, je kunt een verschil in baanspanning krijgen. De stekkertrafo heeft nl. een ander vermogen dan de grote trafo. Daardoor kun je bij de overgang van de ene naar de andere zone een kortsluitingsmelding krijgen. In mijn baan had ik daarvoor booster-scheidingsmodules van Rosoft zitten.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Plaats reactie