op hol geslagen???

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

op hol geslagen???

Bericht door janiegein »

Dit is overgenomen uit mijn eigen draadje:

Hallo allemaal,
ik wil nog even terugkomen op mijn knipperinstallatie voor de knipperbollen in/op StationNieuwestad.

toen ik dat spul installeerde ben ik een behoorlijke poos bezig geweest met het afstellen/instellen van de knippersnelheid.

uiteindelijk had ik hem keurig op een aannemelijke snelheid en iedere keer als ik de baan aanzette ging het spul keurig knipperen.

nu vandaag aan de dag als ik stroom op de baan zet dan lijkt het dat na een paar tellen als het knipperrelais zijn stroom heeft gekregen of ie zal ontploffen.

ipv. netjes één knipper per sec of zo te doen slaat ie compleet op hol en knippert ongeveer 10 keer per sec.

dit duurt dan ongeveer een minuut en langzaam aan veranderd de snelheid naar een langzamer tempo en weer terug naar die éne sec per keer.

vraag is ;

is dit relais naar de gallamiezen of is dit een normaal verschijnsel en hoort dat simpel bij een knipperrelais.

instel technisch heb ik daar nooit meer aangezeten.

heeft iemand een verklaring of moet ik mij zorgen maken en een nieuwe aanschaffen.
om het verschil te laten zien zoals het toen was;



en nu dan is



techneuten ik hoor graag.

voor het meer bereiken van technische forumleden ook maar even in de vraagbaak zetten.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: op hol geslagen???

Bericht door janiegein »

dat is nog eens een mooie service van de leverancier van dit bouwpakketje geleverd door firma Brigitta uit Eindhoven.

telefonisch uitgelegd wat mijn probleem is cq waar ik mee geconfronteerd wordt en volgens deze mensen ligt dit aan IC of condensatoren.

deze onderdelen worden mij opnieuw gratis toegezonden met het verzoek deze te vervangen op Unit.
daarna moet alles weer werken zoals het hoort.

we gaan het zien en wachten af.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie