Hobbytrain H3101S Vectron

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
joe
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2012 16:55

Hobbytrain H3101S Vectron

Bericht door joe »

Goedenavond. Ik heb net de Hobbytrain H3101S gekocht. Hij heeft zoals op de handleiding aangegeven een poosje rondjes gedraaid en liep prima. Daarna de maximum snelheid geregeld dmv het aanpassen van CV57 zoals eveneens in de handleiding aangegeven. Daarna de loc geijkt in Koploper en deed dat prima. Maar .......... wat ik ook deed: daarna wilde de loc niet meer rijden. Alles deed het, verlichting, geluid, maar rijden? Ho maar.
Ten einde raad de decoder gereset naar fabriekswaarden via CV8=8 maar nog steeds niks. Na 10 minuten kwam er weer leven in. Is hier sprake van eenzelfde euvel als bij de Minitrix locs. waarin een warmtegevoelige weerstand is aangebracht? Dank voor uw aandacht.



Onderwerp starter
joe
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2012 16:55

Re: Hobbytrain H3101S Vectron

Bericht door joe »

Inmiddels heb ik wel gelezen dat alle ZIMO decoders een temperatuursensor hebben, dus ik neem maar aan dat de loc te warm is geworden tijdens het ijken, waarbij een aantal keren op heel lage snelheid is gereden over het ijktraject, dat ca 90 cm lang is. Hij lijkt nu goed te rijden. Ik heb de maximum snelheid ook nog ingesteld via CV2-5-6, maar dan wordt maar een heel klein deel van de decoderstappen gebruikt. Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen.


Plaats reactie