Rails aankopen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

Goedendag,

Ik heb vorige week een tafel gebouwd van 3.66x1.22 en nu wil ik rails gaan kopen. Ik twijfelde tussen Kato en fleischmann maar ik heb toch besloten om voor fleischmann te gaan omdat er meer keuze is en ik het toch mooier vind om een lage bedding te hebben ipv een hoge. Ik wilde naar de beurs gaan in houten maar die is begrijpelijk afgelast. Nu is mijn vraag, waar kan ik het beste rails kopen? Gewoon marktplaats? Om alles in de winkel te kopen wordt nogal prijzig. Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt.

Groeten Mathijs


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rails aankopen

Bericht door OBBinN »

Stuur een email met lijst van wat je wil hebben naar n-spoorstore, mogelijk kunnen ze wat met de prijs doen als het een grote partij is, hebben ze bij mij ook gedaan! Had toen stuk of 20 wissels (elektrisch) en meerdere dozen flexrail, raillasjes grote hoeveelheid.. Mogelijk staat de ' actieprijs' je aan.. Toch nieuw spul, niet geheel arm gelijk.. ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Rails aankopen

Bericht door shoven »

Nieuw in de winkel is prijziger, maar dan heb je wel service en garantie. Bij Marktplaats kun je daar naar fluiten natuurlijk.
Zelf koop ik mijn rails (Peco) in Engeland, dat scheelt veel. En na 1 januari kunnen we wel eens met hogere prijzen te maken krijgen...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

OBBinN schreef: โ†‘03 nov 2020 22:00 Stuur een email met lijst van wat je wil hebben naar n-spoorstore, mogelijk kunnen ze wat met de prijs doen als het een grote partij is, hebben ze bij mij ook gedaan! Had toen stuk of 20 wissels (elektrisch) en meerdere dozen flexrail, raillasjes grote hoeveelheid.. Mogelijk staat de ' actieprijs' je aan.. Toch nieuw spul, niet geheel arm gelijk.. ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰
Kijk, das een goeie tip. Thnx. Ben nu bezig met mijn baanplan en dan weet ik ongeveer wat ik allemaal moet hebben aan wissels en sporen. Ik moet ook best toegeven dat ik best huiverig ben voor mp en een mail naar n-spoorstore is idd geen slecht idee ๐Ÿ˜Š



Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

shoven schreef: โ†‘04 nov 2020 09:39 Nieuw in de winkel is prijziger, maar dan heb je wel service en garantie. Bij Marktplaats kun je daar naar fluiten natuurlijk.
Zelf koop ik mijn rails (Peco) in Engeland, dat scheelt veel. En na 1 januari kunnen we wel eens met hogere prijzen te maken krijgen...
Bedoel je dat de prijs omhoog gaat bij de UK of bedoel je in het algemeen dat alle prijzen omhoog gaan? In het laatste geval zal ik iig proberen dit jaar nog mโ€™n bestelling te plaatsen.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Rails aankopen

Bericht door Hans »

Hallo Mathijs,

Mijn rails is ook van Fleischmann.
Ik heb een paar keer 2e hands spul gekocht, maar had daar achteraf spijt van.
Er was redelijk goed spul bij, maar daarnaast ook kleurverschillen, uitgelubberde lasjes, verfresten, soldeerresten, slecht werkende wissels etc.
Een aantal dingen was natuurlijk wel te herstellen, maar uiteindelijk heb ik alles toch nieuw gekocht. Veel prettiger werken en - zoals Steven opmerkt - service en garantie. Wat vooral bij de prijzige wissels fijn is.

m.vr.r.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

Hans schreef: โ†‘04 nov 2020 12:19 Hallo Mathijs,

Mijn rails is ook van Fleischmann.
Ik heb een paar keer 2e hands spul gekocht, maar had daar achteraf spijt van.
Er was redelijk goed spul bij, maar daarnaast ook kleurverschillen, uitgelubberde lasjes, verfresten, soldeerresten, slecht werkende wissels etc.
Een aantal dingen was natuurlijk wel te herstellen, maar uiteindelijk heb ik alles toch nieuw gekocht. Veel prettiger werken en - zoals Steven opmerkt - service en garantie. Wat vooral bij de prijzige wissels fijn is.

m.vr.r.

Hans
Dank je wel Hans voor je reactie. Jullie hebben mij al overtuigd ๐Ÿ˜Š. Zodra mijn baanplan klaar is zal ik een mail sturen naar n-spoorstore en ook naar DTS in Ermelo en dan zie ik wel wie met het beste aanbod komt.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Rails aankopen

Bericht door shoven »

Als ze er niet uitkomen met de Brexit komt er een invoerheffing op alle producten uit het VK. Reken op 40%...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Rails aankopen

Bericht door Modelbouwerke »

shoven schreef: โ†‘04 nov 2020 14:08 Als ze er niet uitkomen met de Brexit komt er een invoerheffing op alle producten uit het VK. Reken op 40%...
Het kan ook andersom werken, dat de producten in de UK goedkoper gaan worden voor ons.
Enige nadeel, je zal ze misschien ter plaatse moeten gaan afhalen.

Terug on topic :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

Modelbouwerke schreef: โ†‘04 nov 2020 14:38
shoven schreef: โ†‘04 nov 2020 14:08 Als ze er niet uitkomen met de Brexit komt er een invoerheffing op alle producten uit het VK. Reken op 40%...
Het kan ook andersom werken, dat de producten in de UK goedkoper gaan worden voor ons.
Enige nadeel, je zal ze misschien ter plaatse moeten gaan afhalen.

Terug on topic :-)
Okay duidelijk. Maar voor Fleischmann is dus niet direct een prijs verhoging te verwachten vanaf 1 januari?


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rails aankopen

Bericht door OBBinN »

Fleischmann niet!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Rails aankopen

Bericht door Mathijs »

OBBinN schreef: โ†‘04 nov 2020 20:19 Fleischmann niet!
Thnx Wouter


Plaats reactie