Bedradings koker / kabel goot

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
mvdkroft
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 nov 2020 12:10
Locatie: Zoeterwoude

Bedradings koker / kabel goot

Bericht door mvdkroft »

Voor het wegwerken van de bekabeling rondom de DR5000, DR4018 en de DR4088LN ben ik nog op zoek naar bedradingskoker (ook wel uitbreekgoot)

Iemand nog een suggestie waar deze eenvoudig te verkrijgen zijn?
(veel on-line zaken rekenen hoge verzendkosten ivm afmetingen)

Een alternatief is natuurlijk ook welkom!

Eenmaal onder de baan worden het de bekende bindruggen.

Marcel


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Bjor »

Hornbach heeft ze.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Ad_M »

Mag ik een goedkoper alternatief adviseren: plastic Bindruggen
Goedkoop en makkelijk op maat te maken en overal te krijgen
Overal te monteren met een hot lijm gun
En net zo makkelijk en netjes te maken :D

Zie ook: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 79#p109879

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
mvdkroft
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 nov 2020 12:10
Locatie: Zoeterwoude

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door mvdkroft »

Bjor schreef: 25 nov 2020 09:12 Hornbach heeft ze.

Ben
Bedankt Ben, vind deze niet op hun site maar als ik weet dat zij ze hebben haal ik ze daar op!

Marcel


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Modelbouwerke »

Ad_M schreef: 25 nov 2020 09:34 Mag ik een goedkoper alternatief adviseren: plastic Bindruggen
Goedkoop en makkelijk op maat te maken en overal te krijgen
Overal te monteren met een hot lijm gun
En net zo makkelijk en netjes te maken :D

Zie ook: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 79#p109879

Mvg,
Ad
Wilde ik ook voorstellen.
Werkt heel gemakkelijk.
En verkrijgbaar in verschillende afmetingen.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Onderwerp starter
mvdkroft
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 nov 2020 12:10
Locatie: Zoeterwoude

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door mvdkroft »

Ad_M schreef: 25 nov 2020 09:34 Mag ik een goedkoper alternatief adviseren: plastic Bindruggen
Goedkoop en makkelijk op maat te maken en overal te krijgen
Overal te monteren met een hot lijm gun
En net zo makkelijk en netjes te maken :D

Zie ook: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 79#p109879

Mvg,
Ad
Hoi Ad, had deze idd gevonden. Lijkt mij perfect voor onder de baan. Voor het paneel wat ik nu aan het maken ben gebruik ik graag deze goot. Zal een foto plaatsen zodra deze klaar is.


Gebruikersavatar

The Breeze
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 07:42

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door The Breeze »

kijk eens bij Tante Ali
kabelgoot zoeken en een beetje scrollen, genoeg keuze en iets beter aan de prijs



Onderwerp starter
mvdkroft
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 nov 2020 12:10
Locatie: Zoeterwoude

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door mvdkroft »

Bedradings koker gevonden, weer een fase verder met de aanleg van mijn test baan.
Bijlagen
SchakelpaneelK.jpg
SchakelpaneelK.jpg (40.68 KiB) 2485 keer bekeken


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Ad_M »

Nejes / strak hoor :Thumb

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2008
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Bjor »

Dat ziet er inderdaad heel fraai uit. Is het in een lade weggewerkt?

M.vr.gr.
Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door railrene »

Ik wil zelf ook tzt de boel op deze manier netjes bekabelen. Of/ook met boekbinders. Ik gebruik ook Digikeijs terugmelders 4088. Al meerdere keren bijv. hier:

https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1205996

heb ik gelezen dat als je langere leidingen parallel laat lopen (dat krijg je dus als je ze netjes bundelt...) er spookbezetmeldingen ontstaan. Ik twijfel dus een beetje over wat nou wijsheid is. Iemand ideejen/ervaring?


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door BenQ »

Ik had bij Dinamo ook last van spookmeldingen en dat is opgelost door het solderen van een heleboel ontkoppelcondensators.
Dir waren bij de TM-H+CD16 niet voorzien, deze zitten er bij de TM44 wel in.
Ook in Rotterdam bij Miniatuurwereld moesten ze er veel insolderen. 7(8)7


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door martindomburg »

Mocht je bedradingskokers zoeken,

Ik kan de 40x40 uit voorraad leveren, andere maten kan ik bestellen. Vaak de volgende dag in huis.

Vanwege de installatie service heb ik een account bij de Technische Unie, ideaal.

Ook bindruggen uit voorraad leverbaar.

Klein ritje naar Ermelo, bespaar je de hoge verzendkosten :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Roadman »

Jammer toch weer die reclame van een lokale leverancier. Als nu eens elke middenstander op een vraag van een forumlid met zijn produkten komt en die aanprijst wordt het een erg leuk forum :oops:

De vraag door het forum lid is gesteld en meerder forumleden hebben hier een respons op gegeven. Als slot daarvan dan nog eens je waren aanprijzen uit je eigen toko slaat nergens op. Ik heb dit al eens eerder aangehaald, - een paar weken terug - en dit ook al aan de orde gesteld.

Dus beste forumlid, als je kabelgoten zoekt; ook Huider in Heerhugowaard, Freebit in Lochem en nog een stel leveranciers verkopen die. Dus als je daar in de buurt bent zou ik even binnen lopen. Scheelt je verzendkosten.

Prettige avond weer.
Fred



railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door railrene »

BenQ schreef: 30 nov 2020 18:54 Ik had bij Dinamo ook last van spookmeldingen en dat is opgelost door het solderen van een heleboel ontkoppelcondensators.
Dir waren bij de TM-H+CD16 niet voorzien, deze zitten er bij de TM44 wel in.
Ook in Rotterdam bij Miniatuurwereld moesten ze er veel insolderen. 7(8)7
Dankje. Kun je aangeven welke je dan moet hebben, als daar een algemeen antwoord op te geven is? In het Duitse draadje dat ik eerder aangaf hebben ze het over een extra weerstandje ipv condensator. Wat extra dingetjes solderen is geen ramp, maar ik doe het liever in 1 keer goed.



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Marksintpancras »

Roadman schreef: 01 dec 2020 18:32
Dus beste forumlid, als je kabelgoten zoekt; ook Huider in Heerhugowaard, Freebit in Lochem en nog een stel leveranciers verkopen die. Dus als je daar in de buurt bent zou ik even binnen lopen. Scheelt je verzendkosten.

Prettige avond weer.
Fred
@Roadman zo jammer dit 8)7 liep vandaag bij Huider te Heerhugowaard binnen om een kabelgootje. Kreeg als antwoord dat in toch naar de gamma of praxis moet :o . Echter de kabelgoten zijn installatie technische onderdelen dus naast dat voor mij in Afrika liggende winkeltje zijn ook op bijvoorbeeld Conrad te verkrijgen en toch een beetje het doe het zelf tokkotje op de hoek. Echter die minimale afmeting van 3 meter is wel heel leuk qua verzending of mee nemen.

Dan toch liever gas geven naar Horst, om mijn auto te laten wassen en lekker uitsmijter. :D

Maar boeiend, dit schakel paneel ziet er goed strak uit. :Thumb :Thumb :Thumb


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door martindomburg »

Roadman schreef: 01 dec 2020 18:32 Jammer toch weer die reclame van een lokale leverancier. Als nu eens elke middenstander op een vraag van een forumlid met zijn produkten komt en die aanprijst wordt het een erg leuk forum :oops:

De vraag door het forum lid is gesteld en meerder forumleden hebben hier een respons op gegeven. Als slot daarvan dan nog eens je waren aanprijzen uit je eigen toko slaat nergens op. Ik heb dit al eens eerder aangehaald, - een paar weken terug - en dit ook al aan de orde gesteld.

Dus beste forumlid, als je kabelgoten zoekt; ook Huider in Heerhugowaard, Freebit in Lochem en nog een stel leveranciers verkopen die. Dus als je daar in de buurt bent zou ik even binnen lopen. Scheelt je verzendkosten.

Prettige avond weer.
Fred
Beetje jammer Fred,

Dit zijn zoals Mark terecht opmerkte installatietechnische items waar je alleen aan kunt komen met een installatiebedrijf. Niet als "modelspoor winkelier"

Ik bied dit ook niet aan als modelspoor winkelier, maar als technisch installateur. Ja dat doe ik ook, dus nee je verhaal is ongegrond.

De insteek is simpel, als iemand zoiets specifieks zoekt, kan ik ze daarbij helpen. Scheelt zoeken, en verzendkosten omdat ik die niet heb bij mijn leveranciers. Ook hebben de groothandels meer soorten en maten als een bouwmarkt heeft.

Dus nee, dit is met goede bedoelingen geplaatst, niet met het idee laat ik ff lekker reclame maken.

7(8)7

@railrene
Maak je zelf ook gebruik van Dinamo Classic?

Op Dinamousers heeft Leon hier een stukje over geschreven, anders daar even een post plaatsen dan kan Leon je vertellen welke componenten te nodig hebt en hoe aan te brengen op de CD16.

Groetjes
Laatst gewijzigd door martindomburg op 01 dec 2020 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Roadman »

Marksintpancras schreef: 01 dec 2020 19:06
Roadman schreef: 01 dec 2020 18:32
Dus beste forumlid, als je kabelgoten zoekt; ook Huider in Heerhugowaard, Freebit in Lochem en nog een stel leveranciers verkopen die. Dus als je daar in de buurt bent zou ik even binnen lopen. Scheelt je verzendkosten.

Prettige avond weer.
Fred
@Roadman zo jammer dit 8)7 liep vandaag bij Huider te Heerhugowaard binnen om een kabelgootje. Kreeg als antwoord dat in toch naar de gamma of praxis moet
Niet dramatisch doen. Als je bij Huider bent, loop je 25 meter verder en je bent bij de Praxis. En 30 meter verder en je zit bij de Gamma. Als jij naar Horst rijdt ben je meer kwijt als verzendkosten. Maar je snapt echt wel de essentie van de opmerking.

Wellicht had de Media Markt die ook wel. Is 100 meter verder. _o_

Fred



Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Roadman »

martindomburg schreef: 01 dec 2020 19:18
Roadman schreef: 01 dec 2020 18:32 Jammer toch weer die reclame van een lokale leverancier. Als nu eens elke middenstander op een vraag van een forumlid met zijn produkten komt en die aanprijst wordt het een erg leuk forum :oops:

De vraag door het forum lid is gesteld en meerder forumleden hebben hier een respons op gegeven. Als slot daarvan dan nog eens je waren aanprijzen uit je eigen toko slaat nergens op. Ik heb dit al eens eerder aangehaald, - een paar weken terug - en dit ook al aan de orde gesteld.

Dus beste forumlid, als je kabelgoten zoekt; ook Huider in Heerhugowaard, Freebit in Lochem en nog een stel leveranciers verkopen die. Dus als je daar in de buurt bent zou ik even binnen lopen. Scheelt je verzendkosten.

Prettige avond weer.
Fred


Ik bied dit ook niet aan als modelspoor winkelier, maar als technisch installateur. Ja dat doe ik ook, dus nee je verhaal is ongegrond.



Groetjes
O. Is dat zo ? Of je nu het ene of andere artikel als forumlid aanbied uit je toko is toch echt wel hetzelfde. Het verhaal is dus wel degelijk gegrond. En of het nu gaat als winkelier of dat je dit, achter je toonbank verkoopt als technisch installateur, dan maakt het echt niets uit welk naamplaatje je op dat moment meent te moeten dragen.

De volgende is een forumlid die hout verkoopt voor een treintafel, of verf voor het aankleden. Wellicht is er nog een gipsleverancier onder de leden die zijn waar kan aanprijzen als je een vraag hebt over het maken van bergen. En nee, ze zijn geen modelspoorleverancier o.i.d.

Ik snap dat je het onder een andere noemer wilt brengen, maar je constatering is niet juist. Lijkt me duidelijk uitgelegd zo toch ?

Prettige avond
Fred


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door martindomburg »

Mooi, Staat genoteerd, gaan we nu weer verder met modelbouwen


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Hugo »

martindomburg schreef: 01 dec 2020 19:18
Ik bied dit ook niet aan als modelspoor winkelier, maar als technisch installateur. Ja dat doe ik ook, dus nee je verhaal is ongegrond.

De insteek is simpel, als iemand zoiets specifieks zoekt, kan ik ze daarbij helpen. Scheelt zoeken, en verzendkosten omdat ik die niet heb bij mijn leveranciers. Ook hebben de groothandels meer soorten en maten als een bouwmarkt heeft.

Dus nee, dit is met goede bedoelingen geplaatst, niet met het idee laat ik ff lekker reclame maken.
Je bent ondernemer en je wilt wat verkopen. Daar hoef je wat mij betreft niet voor te verontschuldigen.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door martindomburg »

Bedankt!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

marcelwillemse
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2019 21:54

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door marcelwillemse »

Wat is dit toch weer voor een zielige vertoning. Dacht dat dit een hobbypagina was.
Een site waar je kennis en ervaring met elkaar uitwisselt.
Zie niets commercieels staan maar alleen uitwisseling van ideeen. Waar is de reclame banner dan?

Man man man wordt toch eens volwassen met zn allen zeg, de kleuterschool is er niets bij.


Groet Marcel
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door Nico Essers »

Je omschrijft precies mijn gedachten Marcel. Laten we het gezellig houden hier.

On topic: Het ziet er erg strak uit zo met die kokers. Mooi werk Marcel.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Onderwerp starter
mvdkroft
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 nov 2020 12:10
Locatie: Zoeterwoude

Re: Bedradings koker / kabel goot

Bericht door mvdkroft »

Bjor schreef: 30 nov 2020 14:34 Dat ziet er inderdaad heel fraai uit. Is het in een lade weggewerkt?

M.vr.gr.
Ben
Hoi Ben, nee geen lade, het verdiepte gedeelte van de module. Zoals in mijn ‘blog’ over het starten in deze hobby gebruik ik deze module om zo veel mogelijk ervaring op te doen en zaken uit te testen. Zodra ik meer vertrouwd ben met de materie ga ik nadenken over een baan.


Plaats reactie