Messing tram

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hubertus1977
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2019 21:10

Messing tram

Bericht door Hubertus1977 »

Hallo,

Op eBay in Duitsland zag ik een kit van een stadtbahnwagen van Stuttgart.
Deze is van Messing.
Mijn vraag is hoe moeilijk is dit om te bouwen.
Wat heb je nodig?
Is dit te doen voor een beginner.
Ik heb ooit wel metaal gesoldeerd .

Groeten Huib


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Messing tram

Bericht door Ronald2016 »

Ligt aan je soldeer kunsten, de een kan met heel weinig tin iets aan elkaar zetten, wat bij messing bouw nodig is. Of iemand gooit een klodder erop en het zit.
En ligt ook aan of in deze kit priegel werk zit, heb bij een kit een hele pantograaf in elkaar gezet die kan bewegen. Dat vond ik aardig priegelen en is me gelukt.
Het soort tin helpt ook, heb zelf tin met een hars kern dat volgens mij niet meer verkocht wordt. Ook een goeie soldeer station en punt kan al veel helpen.
Op eurospoor heb ik volgens mij mk modelbouw gesproken die hebben een soort pasta, wat je met een brander verhit en zit het ook vast. Geen ervaring mee.

Eerst bij je zelf te raden gaan, kan ik het en wil ik het. Je moet er zelf achter staan. Als dat allemaal ja is, gewoon beginnen.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 912
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Messing tram

Bericht door Frank_N »

Ben ooit eensbegonnen aan een kolen beladings kraan(tje) van Weinert. In N
Het onderstel was geen probleem, de cabine ook niet... de giek (die voorgemonteerd was meegeleverd) assembleren lukt me niet..
Ook de glazen paneeltjes in de cabine gingen niet zo goed, terwijl er dat onderdeel 2 x bijgeleverd werd plus een adres om het nog eens nieuw aan te vragen... De messing delen deed ik met secondenlijm (hoewel solderen werd aan bevolen) om de eenvoudige reden dat het zaakje ondergedompeld in water weer uiteen valt, zodat je dus opnieuw kunt gaan monteren.


Groet van Frank

Onderwerp starter
Hubertus1977
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2019 21:10

Re: Messing tram

Bericht door Hubertus1977 »

Hallo Ronald en Frank,
Ik ga deze kit kopen en hopelijk zit er een goede handleiding erbij.
Bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Huib


Plaats reactie