Arnold BR41 en koppeling

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Arnold BR41 en koppeling

Bericht door Roadman »

Beste mede forummers.

Ik ben in het bezit gekomen van de Arnold BR41, artikel nummer 2511. Aan de voorkant van deze lok zit een imitatie koppeling, aan het voorloop wielstel zie ik niet zo vlug de mogelijkheid dat daar een “ normale” koppeling aan gemonteerd kan worden.

Mijn vraag is of er “ mede eigenaren” zijn van deze lok en hoe zij dit hebben opgelost. Want momenteel kan alleen aan de achterzijde wat aan de lok gekoppeld worden.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden er zijn.

Bij voorbaat dank alvast.

Fred


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Arnold BR41 en koppeling

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Fred, post als je kunt even een foto van dat deel van de loc, dan kan iedereen mee denken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Arnold BR41 en koppeling

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Fred,

Ik ben bang dat voor deze loc, en dat geldt voor meer types die specifiek zijn bedoeld om "vooruit" te rijden, niet simpel een voorste koppeling kan worden aangebracht. De enige mij bekende loc waarbij het wél eenvoudig was/is te doen, is de 038 772-8 van Fleischmann.

Rob



Onderwerp starter
Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Arnold BR41 en koppeling

Bericht door Roadman »

Dank Rob voor de info. Ik ben daar ook bang voor.
Tenzij het voorloopwiel vervangen zou kunnen worden voor eentje waar een koppeling aan zit. Maar dan heb je waarschijnlijk weer een probleem met de ruimte.

Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.

We wachten nog even af.

Groetjes,
Fred


Plaats reactie