Digitale köf N

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Modeltrain24
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2022 09:23

Digitale köf N

Bericht door Modeltrain24 »

Hallo allemaal. ik ben Sep 16 jaar en ik heb een prachtige schaal n baan. bij deze baan zou ik graag een köf willen hebben, maakt niet uit welke variant maar hij moet wel digitaal zijn en het liefst geen nederlandse. het probleem is dat ik er nergens een kan vinden. weet iemand misschien waar ik zon köf kan vinden.

Ik hoop snel wat te horen
MVG Sep



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Digitale köf N

Bericht door u43hvs »

Minitrix heeft ooit de kof gemaakt met ingebouwde decoder. Allen tweede hands te vinden, maar niet makkelijk.
Ooit komt liliput met de kof 3, daar zou ik zelfs voor willen sparen
https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... diesellocs


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Digitale köf N

Bericht door FidOo »

Hoi Sep.

Als ik eerlijk ben dan is een digitale Köf misschien niet het beste om te kiezen. Ik heb zo'n minitrix Köf gehad, maar die zijn erg gevoelig omdat ze zo klein en maar 2 assen hebben, tevens is de originele decoder niet geweldig, (er wordt zelfs tegen betaling een verbeterde decoder aangeboden omdat de originele niet zo best was.)

Als je perse een Köf wilt hebben dan heb je weinig keus. Maar als je eventueel wat anders zou willen dan zou ik een V60 aanbevelen. Waarbij je dan de recente uitgave van minitrix (met Nem! Stekker), die van Hobbytrain of die van fleischmann kunt nemen.

Is natuurlijk niet dezelfde lok als een Köf. Maar als rangeerlok en als Streckenlok inzetbaar.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Digitale köf N

Bericht door FidOo »

Als toevoeging, arnold heeft natuurlijk iets van 65 verschillende Köfs uitgegebracht. Helaas is de originele motor niet heel goed en ook de tandwielen die Kunststof zijn gaan vaak kapot. Voor beide problemen is een oplossing.
Er zijn messing tandwielen te koop en van 1001-digital.de een motorombouwset. Die laatste bied dan ook weer genoeg ruimte om een decoder te installeren.
Maar hiervoor moet je wel flink knutselen en ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt of kunt.
Je kunt het ook laten doen maar dan wordt het wel erg duur vrees ik.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Digitale köf N

Bericht door piksov »

Er staan toevallig net 3 -analoge- kofs op marktplaats

grijp je kans - of niet ...

Guus


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Digitale köf N

Bericht door OBBinN »

Domburg Train Support heeft er volgens mij eens ene omgebouwd naar digitaal, mogelijk daar een informeren naar mogelijkheden.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Digitale köf N

Bericht door maarten »

Ik heb zo'n digitale Köf van Minitrix. Ooit nieuw gekocht, nooit mee gereden en hij doet het ook niet op de Dinamo-clubbaan. Geen idee wat er mee mis is.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Digitale köf N

Bericht door spoor65 »

ik heb er ook 1, de DB tijdperk 3 uitvoering (minitrix 12439) het is een leuk model, rijd vrij rustig en voor zo`n klein ding niet echt slecht.
maar dat is natuurlijk wel relatief gezien.

met zijn slechts 2 assen en gering gewicht, is er geen top prestatie te verwachten, het is echt een rangeer locje, twee wagonnetjes gaat goed.
mits je zorgt voor schone rails en nauwkeurig gelegde slanke wissels met stroom voerende hartstukken.

2e hands moet je al snel rekenen op een prijs van rond de €125, als je er al 1 vind.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale köf N

Bericht door HST »

Zag vrijdag een digitale zwarte kofII van minitrix in de 2e hands vitrine bij Wentink in Arnhem staan. Weet niet of dat dcc of selectrix is, ik gok dcc.
Even bellen misschien?

Gr. Erwin



FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Digitale köf N

Bericht door FidOo »

Beide. Kan dcc en selectrix.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie