Piko BR 101 digitaliseren

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door Appie173 »

Hallo eenieder,

" Dank der modernen Next18-Schnittstelle lässt sich im Handumdrehen ein Digitaldecoder nachrüsten." staat er op de Piko-website. Echter als ik een N locomotief openmaak lijk ik haast altijd wel te stuiten op de wet van behoud van ge-etter. Gelukkig is er geen gepriegel met nokjes en "leicht ausbiegen". De kap gaat open met 2 schroefjes, maar dan. "Trek de vergrendeling van de printplaat voorzichtig naar boven" In de tekening is niet echt duidelijk wat deze vergrendeling is. https://www.piko-shop.de/is.php?id=31013 . Ik heb de indruk dat het de twee witte klepjes zijn waar de lintkabel in zit. Hier is echter geen beweging in te krijgen. Heeft iemand ervaring met deze lok. Wat doe ik fout?

Mvg, Albert



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door FidOo »

Die zwarte lipjes bij die witte stekker omhoog wippen en dan die zwarte lint er uit trekken. Het witte deel blijft zitten. Daarna 3 schroeven losmaken, printplaat over lange zijde kantelen en dan kun je bij de next18 stekker.

Op 1zu160 zijn heel veel tips te vinden over het digitaliseren. Aan te raden zijn vooral de zimo en D&H decoders. Zelf ene kühn n45 gehad maar die beviel niet ivm beperkte instellingen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door Appie173 »

Ik voeg even twee foto's van de Duitse buren toe.

https://www.1zu160.net/images/forum/220 ... 620Z_L.jpg
https://www.1zu160.net/images/forum/220 ... 917Z_L.jpg

Wat ik open probeer te krijgen is juist wit. Als de lipjes zwart zijn, begrijp ik niet goed welke je bedoelt.

Mvg, Albert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door Appie173 »

Update: In een tweede poging heb ik geprobeerd iets zwarts achter de witte stekker te bewegen en dat kwam zowaar omhoog. Bedankt voor de tip.

Toch blijft het voor mij een raadsel waarom zo'n handleiding niet met iets grotere tekeningen en iets meer tekst uitgevoerd kan worden. Altijd zitten er van dit soort zinloze rotraadseltjes tussen. Puzzels zijn leuk, maar liever niet met met dure fragiele priegelige techniek.

Mvg, Albert



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door FidOo »

Tja weet ik ook niet. Vind de handleiding ook erg summier. Ook het feit dat er een Susi decoder aan boord zit die je met aparte cv's moet/kan instellen was mij totaal niet bekend.
Daarom advies. Lees de info bij de buren goed door.

Verder is het wel echt een schitterende lok zeg. Daar kunnen de grote namen echt nog wat van leren.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Piko BR 101 digitaliseren

Bericht door BenQ »

Als je de pdf opent met Adobe kan je een heel eind inzomen en omdat het een pdf is blijven de lijntjes redelijk dun.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie