bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
gutter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2022 07:23

bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door gutter »

Hallo. Ik heb een central control2000 + lokcontrol en aantal functiedecoders 66828 op de kop getikt. Bijna nieuw uit de doos...mijn vraag is dan ook zijn deze nog bruikbaar onder rmx?
Kan ik de central2000 bijvoorbeeld nog inzetten als handregelaar? .en zijn deze functiedecoders nog toepasbaar.eea natuurlijk aangesloten via een interface van rmx naar sx. Gr gutter



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door Sandopie »

Gutter,

De lokcontrol en de functiedecoders zouden onder RMX nog gewoon te gebruiken moeten zijn. Wel even de handleiding van je RMX centrale raadplegen om er achter te komen op welke bus deze aangesloten dienen te worden. Ik weet niet of de Central Control 2000 nog bruikbaar is. Misschien dat de handleiding van dit apparaat zelf hier uitsluitsel over kan geven.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Onderwerp starter
gutter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2022 07:23

Re: bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door gutter »

Dank voor je reactie , ik heb nog geen RMX centrale, ik rij( nog)dcc in aanbouw.maar ben zeer gecharmeerd van selectrix/rmx. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de centralcontrol nog als handregelaar toepasbaar zou kunnen Maar weet dat niet zeker.



Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door Rehorst »

Gutter.

Waarom een RMX centrale en geen Selectrix centrale.
Ik zelf rij al Selectrix zolang als het bestaat, en rij nu met de centrale van Peter Stearsz.
Deze centrale kan s1, s2 en dcc aan of gemengd bedrijf van Selectrix en dcc


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

Onderwerp starter
gutter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2022 07:23

Re: bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door gutter »

Waarom geen selectrix van PS,als ik het goed heb is rmx(7) een voortzetting van het oude selectrix en is meer uitgebouwd. Ook Dcc heeft meer mogelijkheden voor zover mij bekend is.echt vergeleken heb ik die 2 nog niet .



HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: bruikbaarheid selectrix control 2000 op rmx

Bericht door HTteG »

Heb al jaren een FCC centrale in gebruik. Hierop zijn alle selectrix componenten aan te sluiten. Is ook tevéns voor doc, wat ik niet gebruik.


Plaats reactie