Revisie Fleischmann 7382 probleem met lampjes

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Revisie Fleischmann 7382 probleem met lampjes

Bericht door fenix »

Hallo Reinier,

Zitten er in het pertinax plaatje kleine ronde of vierkante metalen plaatjes verwerkt? Dat zijn diodes die wel eens kapot kunnen gaan en dan heb je allerlei gekke storingen in de rijrichting verlichting. Had het met divers materieel. een arnold railbus en een fleischman loc. Die plaatjes heb ik er uit gesloopt (met beleid!!!) en een gewone diode ervoor in de plaats gesoldeerd en de storingen met de verlichting waren voorbij. wel opletten dat je diodes in de juiste richting monteerd ;-)

Fenna



Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Revisie Fleischmann 7382 probleem met lampjes

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Reinier,

Gistermiddag en -avond mijn vaste clubbijeenkomst vandaar geen eerdere reactie.

Als je zoals je schrijft alle mogelijke combinaties hebt uitgeprobeerd en geen resultaat hebt geboekt dan vrees ik dat er iets fout zit op het pertinax plaatje, zoals Fenna al berichtte. Daarmee ben ik met mijn kennis helaas aan het einde van mijn latijn gekomen en kan ik je verder niet helpen.
Sorry maar het is niet anders.

Groetend,
Rob


Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Revisie Fleischmann 7382 probleem met lampjes

Bericht door fenix »

Hallo Reinier,

Zojuist heb ik van fleischmann 7383 de reserve onderdelen handleiding bekeken en op die handleiding zijn die diode schijfjes als reservedeel "64 4000" beschreven. Als je die ergens kunt vinden (forum sponsor wellicht), is het even priegelen om ze te vervangen, maar dan heb je wel alles nog origineel.

Anders een diode solderen zoals ik eerder al schreef.

Fenna


Plaats reactie