Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door Raymond »

Hallo,

Ik heb dit weekend mijn 3e gele hondekop (nr 333) tweetje gekocht met het idee om ze alle 3 gekoppeld te laten rijden..
Weten jullie of dit vroeger in het echt wel eens voorkwam?
Ik heb al zitten zoeken op google en youtube maar kwam zo'n kombinatie nog niet tegen, wel tweetjes in kombinatie met viertjes..

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zal vast wel voorgekomen zijn, ik heb in boeken ook foto's van 4 Benelux stellen met nog een 2tje mat.54 er aan als spitstrein. Naar verhouding waren er natuurlijk veel meer 4tjes als bijvoorbeeld bij mat.64 dus zal je vaker foto's van combinaties van 2tjes en 4tjes als dat je dat bij mat.64 zag.

Ik zal een kijken wat er in boeken staat die ik onder handbereik heb.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bij de 4 boeken die ik zo kon pakken kom ik bij 6 bakken of meer eigen altijd iets anders tegen dan een 3e mat.54 2tje. Iets anders is dan een of 2 mat.54 4tjes, een of meer Benelux stellen of iets van mat.40/46. Bij treinen van 14 bakken zie je op de foto's vaak wel 3 2tjes maar dan verdeeld door de trein. Bijvoorbeeld 2x2+4 uit Groningen gevolgd door 2+4 uit Leeuwarden wat daarna weer splitste naar Rotterdam en Den Haag.

Maar stel bij 6 of 8 bakken is het geplande 4tje niet beschikbaar dan probeer je die toch door iets te vervangen en als dat geen ander 4tje kan zijn omdat die er niet is pak je 1 of 2 extra 2tjes afhankelijk van wat er beschikbaar is. Dat kan je in model ook prima toepassen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door Raymond »

Dankjewel voor de informatie Michiel!👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door WilcoV »

Wij reden in de 4400 serie naar 's Hertogenbosch in de spits regelmatig met drie tweetjes, nooit met een vier en een twee (ik heb het dan over de periode vanaf 1990 voordat de treindienst door Mat 64 werd overgenomen). In die tijd reden de tweetjes in de stoptreinseries en de viertjes in de Intercity series. In andere series met name stoptreinseries reden, zeker in de spits ook voor en na die tijd drie tweetjes gecombineerd.

voorbeeld:
https://treinposities.nl/foto/70558
https://treinposities.nl/foto/70458

Voor en na die tijd in andere series reden zeker ook andere combinaties en regelmatig 4+2, 2+2 enz.
https://treinposities.nl/fotos/rienko/type-Mat54


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Raymond
Berichten: 1898
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Mat 54 tweetje 3x gekoppeld?

Bericht door Raymond »

Top!!
Dankjewel Wilco👍🏻
Mooie foto's!

Groet,
Raymond


Plaats reactie