Nieuwe hobby

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
cedric hoebeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2019 21:41

Nieuwe hobby

Bericht door cedric hoebeke »

Hallo allemaal,
Ik stel me eerst even voor. Ik ben Cedric, 27 jaar jong en werkzaam bij infrabel op de onderstoppers van Deinze. Ik zorg dus mee voor de aangename en zachte treinritten over Oost en westvlaams spoor.
Dit terzijde, ik ben al van kinds af zeer geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met de hobby. Een paar jaar geleden heb ik, in de avondschool lassen een koffietafel gelast, met bedoeling om daar een modelbaan in te maken. Niets te overgecompliceerd maar zou graag een klein schaduwstation hebben met plaats voor 2 treinen en op de ’begane grond’ een mooi baantje. De treinen zouden elkaar dan kunnen afwisselen. Dit natuurlijk allemaal in Nschaal omdat de plaats beperkt is. (150x68 met 27 cm hoogte) ook zou ik graag dit alles zonder kabels willen hebben (geen multimaus of iets dergelijks). Eventueel vanop een tablet bestuurd of via arduino. Wat is er mogelijk want ik heb nooit met digitaal gewerkt laat staan dat ik er iets van ken.

Vriendelijke groeten,
Cedric


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Nieuwe hobby

Bericht door WimC »

Welkom Cedric,

Een tafelbaantje is een leuk idee. Ik wil dat ooit ook nog eens maken.
Moet zeker draadloos kunnen, bv met Z21. Heb daar zelf geen ervaring mee, anderen kunnen je vast helpen. Volgens mij heeft Piko ook een draadloze smartcontrol, dat is misschien ook een idee.

Groeten,
Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuwe hobby

Bericht door maarten »

Helemaal draadloos wordt een uitdaging, modeltreinen rijden op stroom en dat moet ergens vandaan komen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
cedric hoebeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2019 21:41

Re: Nieuwe hobby

Bericht door cedric hoebeke »

WimC schreef: 22 feb 2023 18:16 Welkom Cedric,

Een tafelbaantje is een leuk idee. Ik wil dat ooit ook nog eens maken.
Moet zeker draadloos kunnen, bv met Z21. Heb daar zelf geen ervaring mee, anderen kunnen je vast helpen. Volgens mij heeft Piko ook een draadloze smartcontrol, dat is misschien ook een idee.

Groeten,
Wim
Alvast bedankt voor de tip! Ik ga verder op onderzoek en laat hier wel nog iets weten



Onderwerp starter
cedric hoebeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2019 21:41

Re: Nieuwe hobby

Bericht door cedric hoebeke »

maarten schreef: 22 feb 2023 18:46 Helemaal draadloos wordt een uitdaging, modeltreinen rijden op stroom en dat moet ergens vandaan komen. ;-)
Bedankt voor de reactie! Inderdaad, de voeding voor baan en wissels en dergelijke blijft natuurlijk via kabel toekomen. Maar alles qua sturing van loc’s en wissels moet wel draadloos kunnen waarschijnlijk, ik hoor graag verder :D


Plaats reactie