Fleischmann BR103 n

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2021 18:40

Fleischmann BR103 n

Bericht door Wouter »

Geachte leden,
Ik heb een Fleischmann BR 103 locomotief ik heb hier een nieuwe microfotografie in gezet deze loc is anoloog maar als ik de loc op de baan zet branden de lampjes wel maar hij komt niet van de plek ik heb het schroefje van de bovenleiding al gedraaid maar de loc rijdt niet.
Nu heb ik het vermoeden dat de messing busjes de motor naar beneden drukken zodat de motor niet draait maar nu is mijn vraag waar dienen de messing busjes voor.
Mvg Wouter.



piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fleischmann BR103 n

Bericht door piksov »

Hi Wouter,

die messing busjes moeten inderdaad de asjes van de motor op z''n plaats houden, zodat ze niet naar bovenkomen.

Guus



FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann BR103 n

Bericht door FidOo »

Wouter. Zonder foto's van je ombouw wordt dit een lastig verhaal. Plaats eens een foto van de printplaat en ombouw. En inderdaad die messing busjes zorgen ervoor dat de asjes en de wormwielen niet omhoog gedrukt worden.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann BR103 n

Bericht door FidOo »

Kleine aanvulling. Als de lampjes branden krijgt hij stroom. Dus de bovenleiding schakelaar heeft er niets mee te maken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Fleischmann BR103 n

Bericht door Pjotr »

Lampjes branden, dus je printplaat heeft spanning.
Kijk vervolgens eens naar de koperen contactstrips die van de printplaat naar de motor gaan. Drukken ze goed tegen de motorcontacten aan ?

Maar een foto toevoegen is wel zo handig, dat maakt de zoektocht wellicht wat eenvoudiger.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Plaats reactie